.
Bioētika kinofilmās
Studiju programma
Vadītājs
Ivars Neiders
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.05.2018
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | HZK_046 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Filozofija; Ētika | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ivars Neiders | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Humanitāro zinātņu katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | Vija Sīle | ||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Nodarbības (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (numurs) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nodarbības (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (numurs) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valoda | ||||||||
Mērķis: | Kursa "Bioētika kinofilmās" mērķis ir atraktīvā veidā - ar kinofilmu palīdzību - iepazīstināt studentus ar būtiskākajām mūsdienu bioētikas problēmām, to veidošanās vēsturi, sociālo kontekstu un risinājumiem. Kursa ietvaros tiks aplūkotas sekojošas problēmas - nāves izpratne medicīnā, ētikas problēmas transplantoloģijā, ētiskie jautājumi saistībā ar jauno tehnoloģiju izmantošanu cilvēku ģenētiskā uzlabošanā, ar dzīvības pārtraukšanu saistītās morāles dilemmas. Kursā paredzētas divu veidu aktivitātes - filmu senasi un diskusijas par filmās aplūkotajām tēmām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Filma "Heal the Living" (K. Quillevere) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Filma "Bogowie" (2014, L. Palkowski) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Diskusija: Smadzeņu nāve un orgānu transplantācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Filma "The Diving Bell and the Butterfly" (2007, J. Schnabel) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Diskusija: Smadzeņu nāve un citi apziņas traucējumi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Filma "The Barbarian Invasions" (D. Arcand) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Filma "The Sea Inside" (A. Amenabar) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Diskusija: Asistētā nāve | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Filma "Million Dollar Baby" (2004, C. Eastwood) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Diskusija: Cilvēka dzīves vērtība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Filma "Dirty Pretty Things" (2002, S. Frears) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Diskusija: Orgānu transplantācija un izmantošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Filma "My Sister’s Keeper" (2009, N. Cassavetes) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Diskusija: "Glābējbērnu" radīšanas ētiskie aspekti | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Filma "Gattaca" (A. Niccol) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Diskusija: Ģenētiska cilvēka uzlabošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavošanās diskusiju nodarbībām Eseja (3-5 lpp) par individuāli izvēlētu tēmu kursa noslēgumā | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 50% - dalība nodarbībās 50% - eseja kursa noslēgumā | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa ietvaros studenti iegūs plašāku ieskatu vairākās bioētikas problēmās, to vēsturē un dažādos iespējamos risinājumos. | ||||||||
Prasmes: | Studenti spēs pastāvīgi analizēt un diskutēt par būtiskām problēmām mūsdienu bioētikā ar atsauci uz aktuālo problēmu kontekstu un kā tās tiek attēlotas populārajā kultūrā. | ||||||||
Kompetences: | Studentiem patstāvīgi jāspēj analizēt, izvērtēt un kritizēt dažādas nostājas mūsdienu biomedicīnā; jāspēj patstāvīgi formulēt viedokli un aizstāvēt to. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mappes, T.A. & DeGrazia, D. Biomedical Ethics, McGraww-Hill, 2001. | ||||||||
2 | Shapshay, S. (ed.) "Bioethics at the Movies" John Hopkins University Press, 2009 | ||||||||
3 | Colt, H. Quadrelli, S. Friedman, L. (eds.) "The Picture of Health. Medical Ethics and the Movies" Oxford University Press, 2011. | ||||||||
Papildus literatūra | |||||||||
1 | Steinbock, B. (ed.) The Oxford Handbook of Bioethics. Oxford: Oxford University Press, 2007. | ||||||||
2 | Internet Movie Database | ||||||||
3 | Bauby, J.D. "The Diving-Bell & the Butterfly" London: Fourth Estate, 1997. | ||||||||
4 | Picoult, J. "My Sister's Keeper" New York: Atria Books, 2004. |