.
Eiropas Savienības integrācija: vērtību analīze
Studiju programma
Vadītājs
Vija Sīle
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:04.10.2019
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | HZK_053 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politikas zinātne (politoloģija); Pārvalde un administrācija | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vija Sīle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Humanitāro zinātņu katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | Vija Sīle | ||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (numurs) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bakalaura izglītība sociālajās vai humanitārajās zinātnēs. | ||||||||
Mērķis: | Veidot maģistrantūras studentu izpratni par ES integrācijas vērtību veidošanos un to pārvaldību kontinenta integrācijas gaitā, izprotot ES iespējas, pienākumus, izaicinājumus un veidus, kā veidot sazobi starp sabiedrību un ES integrācijas vērtībām. Kursa pievienotā vērtība ir teorijas un prakses sasaistē, uzsverot ES vērtību nozīmi no dažādām perspektīvām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | ES izveidošanās vēsture 1. daļa. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | ES izveidošanās vēsture 2. daļa. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Eiropas ideja: ģenēze, principi, vērtības. 1. daļa. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Eiropas ideja: ģenēze, principi, vērtības. 2. daļa. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Latvija un Eiropas Savienības institūcijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Demokrātija un vērtības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Refleksija par vērtībām tagadnes kontekstā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Vērtību vērtība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Ieskats jautājuma vēsturē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Integrācijas teorijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Latvija un Eiropas Savienības institūcijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Vērtību analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Referāta tēmu prezentācijas un diskusijas. 1. daļa. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Referāta tēmu prezentācijas un diskusijas. 2. daļa. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Aktīvi jāpiedalās semināra diskusijā, kurā jāspēj paust argumentēts viedoklis, kas ir balstīts uz izlasīto literatūru. Jāsagatavo 30 minūšu prezentācija ar trijiem diskusijas jautājumiem (prezentācijas apjoms ir vismaz 20 slaidi, kas ataino satura būtību). Referāts, kas uzrakstīts atbilstoši KA prasībām – 3000 vārdu (neskaitot: titullapu, satura rādītāju, izmantotās literatūras sarakstu). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala atzīmi veido visu atzīmju summa. Zināšanas tiek vērtētas 10 ballu sistēmā: lekciju un semināru apmeklētība – 10%, līdzdalība un atbilžu kvalitāte semināros – 10%, prezentācijas –10%; referāts – 30%, eksāmena atzīme – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Par ES izveidošanās vēsturi, integrācijas teorētisko pusi, Latvijas iestāšanās ceļu ES, kā arī demokrātiju un tās pārstāvētajām vērtībām. | ||||||||
Prasmes: | Analizēt vērtības un ES integrācijas procesu kontekstuāli. | ||||||||
Kompetences: | Kognitīvā kompetence, analītiskās pieejas īstenošana. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | "The EU. How does it work? (2018) - Oxford, OUP. | ||||||||
2 | "Vērtības: Latvija un Eiropa”(2016) 1. un 2.sēj. - Rīga, FSI. | ||||||||
3 | Saurugger S. Theoretical approaches to European Integration (2014),London,MPL. | ||||||||
4 | PROJECT EUROPE 2030 Challenges and Opportunities A report to the European Council by the Reflection Group on the Future of the EU 2030, Brussels: European Council,May 2010 | ||||||||
5 | „Parlamentārais diskurss Latvijā”(2007)- Rīga, LU AP. | ||||||||
6 | Rosamond, Ben. Theories of European Integration (2000) New York, N.Y. : Macmilan | ||||||||
7 | "Latvijas skatījums uz Eiropas savienības nākotni" (2007), sast. Žanete Ozoliņa - Rīga, LVPK | ||||||||
8 | Ostrovska I.,Daukšte V."Eiropas ideja un idejas Eiropā"(2014)-Rīga, Jumava | ||||||||
Papildus literatūra | |||||||||
1 | I.Ījabs “Pilsoniskā sabiedrība”(2012) – Rīga, LU AP. | ||||||||
2 | Berlins Jesaja "Četras esejas par brīvību" (2000)- Rīga, Sprīdītis | ||||||||
3 | Sīle V.,Sīlis V. "Refleksija par vērtībām tagadnes kontekstā" - Akadēmiskā dzīve 2018/2019,Nr.54, 72.-84.lpp. | ||||||||
4 | http://www.satori.lv/raksts/11377/Jesaja_Berlins/Pluralisms. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.bloggingportal.eu http://centreforeuropeanreform.blogspot.com http://www.edwardlucas.blogspot.com/ www.esmaja.lv |