Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rehabilitācijas katedra
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs: Daina Šmite
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:Maģistra
Mērķauditorija:Zobārstniecība
Valoda:Angļu, Latviešu
Zinātnes nozare:Medicīna; Veselības aprūpe

Mērķis

Iepazīstināt ar fizioterapijas nozari, tās iespējām un efektivitātes pierādījumiem zobārstniecības pacientiem, lai veicinātu interdisciplināro sadarbību starp zobārstiem un fizioterapeitiem, veidojot un realizējot kompleksas, efektīvas zobārstniecības pacientu ārstēšanas stratēģijas.
Veidot izpratni par un attīstīt prasmi izvēlēties un pielietot fizioterapijas pašpalīdzības stratēģijas (tehnikas), lai novērstu vai mazinātu savas veselības riskus kontekstā ar zobārsta profesionālo darbu.

Priekšzināšanas

Normālā anatomija un fizioloģija, patoloģiskā fizioloģija, fizikas vai biomehānikas pamata principi.

Rezultāti

Zināšanas

Vispārējs priekšstats fizioterapijas pamata konceptos, izmeklēšanas un ārstēšanas stratēģijās, fizioterapijas iespējās dažādu pacientu ārstēšanā, profilaksē un veselības veicināšanā.
Studenti raksturo TML disfunkciju un miofasicālo sāpju sindromu galvas, kakla, seja un mutes reģionos – klīnisko nozīmi, fizioterapijas iespējas un efektivitāti. Apraksta miofunkcionālos traucējumus ortodontijas pacientiem, aktualitātes korekcijas iespējās, raksturo miofunkcionālo terapiju (OMT). Raksturo interdisciplinārās sadarbības iespējas un kompleksas ārstēšanas stratēģijas zobārstniecībā, to efektivitāti.
Apraksta aktualitātes fizioterapijas pašpalīdzības tehniku pielietošanai, lai novērstu vai mazinātu savas veselības riskus kontekstā ar zobārsta darbu.

Prasmes

Novērtē TML funkciju, atpazīst disfunkciju un analizē tās cēloņus. Atpazīst miofasciālā sāpju sindroma raksturīgos paternus galvas, kakla, sejas un mutes reģionos un veic attiecīgo muskuļu trigger punktu palpāciju. Atpazīst miofunkcionālo traucējumu esamību vai risku, analizē cēloņus. Lieto miofunkcionālo traucējumu skrīninga instrumentu NOT-S un interpretē tā rezultātus. Plāno atbilstošu kompleksu pacienta ārstēšanu ar interdisciplināru sadarbību.
Lieto fizioterapijas pašpalīdzības stratēģijas, lai novērstu/ mazinātu savas veselības riskus, kontekstā ar zobārsta darbu.

Kompetences

Izvērtē un klīniskajā spriešanas procesā iekļauj galvas, kakla un sejas un mutes reģionu fiziskos funkcionālos traucējumus vai to attīstības risku zobārstniecības pacientiem, veidojot interdisciplināru sadarbību ar fizioterapeitu, lai nodrošinātu atbilstošu un efektīvu ārstēšanas stratēģiju.
Izvēlas piemērotas pašpalīdzības stratēģijas, lai mazinātu/ novērstu savas veselības riskus, kontekstā ar zobārsta darbu.

Plānojums

Plānošanas periods:2020. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Zobārstniecība8MaģistrsIerobežota izvēleDidzis Rozenbergs, Evija Černova, Anna Hohlova, Daina Šmite, Līva Tiesnese
Zobārstniecība8MaģistrsIerobežota izvēleDidzis Rozenbergs, Evija Černova, Anna Hohlova, Daina Šmite
Plānošanas periods:2020. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Zobārstniecība8MaģistrsIerobežota izvēleEvija Černova, Anna Hohlova, Daina Šmite