.
Komunikācija un terapeitisku attiecību vadīšana
Studiju programma
Vadītājs
Liāna Deklava
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2019
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_230 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Liāna Deklava | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Labklājības un sociālā darba katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | Lolita Vilka | ||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdak![]() ![]() | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (numurs) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Psihosociālās vajadzības, saskarsme veselības aprūpē, transkulturālā aprūpe, veselības aprūpes filozofija, psihosomatiskā medicīna, stresa menedžments. | ||||||||
Mērķis: | Iegūt zināšanas par terapeitisku attiecību veidošanas pamatprincipiem, veicināt pamatprasmju attīstību veiksmīgas komunikācijas un terapeitisku attiecību vadīšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Komunikācijas pamatprincipi veselības aprūpes vidē. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Komunikācijas komponenti klīniskajā vidē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Veiksmīgai komunikācijai nepieciešamās prasmes un iemaņas, to attīstība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Biomedicīniskais un biopsihosociālais modelis saskarsmē ar pacientu. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Māsas – pacienta attiecību terapeitiskie aspekti, konsultēšanas komponenti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Transferences un kontrtransferences jēdzieni. Pacienta vajadzības saskarsmē, to izpratne un atsaucīgums tām, uzticēšanās veidošanās komunikācijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Pacienta personība komunikācijā, uz pacientu centrēta komunikācija, tās nosacījumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Uz pacientu centrēta komunikācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Profesionālā distance, konflikti. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Terapeitiskās attiecības un terapeitiskā vide. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Stress saskarsmē, tā pārvarēšanas veidi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Emocionālais intelekts, emocionālais atbalsts komunikācijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
13 | Veselības aprūpes profesionāļu nepieciešamās (vēlamās) personības iezīmes un profesionāli relevantā uzvedība. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Pacientu gadījumu aprakstu analīze, viena gadījuma komunikācijas un terapeitisku attiecību plāna izveidošana, viena pētījuma analīzes sagatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studenti sagatavo un prezentē komunikācijas modeli vienai klīniskai aprūpes situācijai, patstāvīgi analizē pacienta vajadzības un izstrādā terapeitisku attiecību plānu (1 situācija), sagatavo un prezentē viena pētījuma analīzi saistībā ar komunikāciju veselības aprūpē. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot aprakstīt veiksmīgas komunikācijas pamatprincipus, terapeitisko attiecību un terapeitiskās vides veidošanas nosacījumus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj diferencēt pacienta vajadzības komunikācijā, novērtēt ar stresu saistītas situācijas pacienta aprūpē un izstrādāt atbilstošu attiecību modeli. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj analizēt pacientu kā personību, novērtēt viņa vajadzības komunikācijā un ģenerēt terapeitisku attiecību vadīšanas nosacījumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | K.Mārtinsone un autoru kolektīvs,Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse, Zvaigzne ABC,2016. | ||||||||
2 | Reņģe V., Psiholoģija. Savstarpējo attiecību psiholoģija, Zvaigzne ABC, 2004. | ||||||||
3 | Kulbergs J. Dinamiskā psihiatrija. Jumava, 2001 | ||||||||
4 | K.Mārtinsones un V.Sudrabas redakcijā, Veselības psiholoģija, RSU, 2016. | ||||||||
5 | G.Deksters, Rokasgrāmata psihiatrijas māsām, Jumava, 2006. | ||||||||
Papildus literatūra | |||||||||
1 | Barry Winbolt,, Solution Focused Therapy for the Helping Professions, Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia, 2011. | ||||||||
2 | Brummers M., Enekells H., Bērnu un jauniešu psihoterapija, Jumava, 2011. | ||||||||
3 | Reņģe V. Sociālā psiholoģija, Zvaigzne ABC, 2011. | ||||||||
4 | Keismensts P., Psihoterapeits un viņa pacients, Raka, 2003 | ||||||||
5 | Silverman J., Kurtz S., Draper J., Skills for Communicating with Patients, Second edition, CRS Press, London2011. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.lpta.lv | ||||||||
2 | www.psihosomatika.lv | ||||||||
3 | http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?dopt=DocSum&cmd=Search&t… |