.
Maģistra darbs
Studiju programma
Vadītājs
Baiba Pumpiņa
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.08.2019
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_058 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 18.00 | ECTS: | 27.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Pieaugušo pedagoģija | Mērķauditorija: | Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Baiba Pumpiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | Kristīne Mārtinsone | ||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, vppk![]() ![]() | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (numurs) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nodarbības (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (numurs) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: "Pētījuma metodoloģija", "Profesionālā darbība". | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot maģistrantu izpratni par pētniecību un prasmi izstrādāt sava pētījuma projektu, ietverot detalizētu tā pamatojumu un īstenošanas procesu, plānotās datu ieguves un apstrādes procedūras; izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus; raksturot pētījuma ētiskos aspektus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma tēmas izstrāde un aktualitātes izvirzīšana. | Lekcijas | 6.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Veikt pētījuma tēmai atbilstošas literatūras meklēšanu, atlasīšanu, analīzi un attīstīt sava pētījuma projektu, ietverot pētījuma pamatojumu, literatūras apskatu un detalizētu pētījuma metodoloģijas aprakstu; izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus, raksturot pētījuma ētiskos aspektus; prezentēt projektu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Darba ievads, literatūras apskats, metodoloģijas apraksts; projekta prezentācija, tās vizuālais aspekts un verbālais aspekts. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Maģistra darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; izprot maģistra darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus. | ||||||||
Prasmes: | Formulē pētniecības problēmjautājumus, atbilstoši tēmai, atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus, pamato pētījuma aktualitāti un problēmu, formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s)/hipotēzi(es), izvēlas pētījuma mērķim atbilstošu pētījuma metodoloģiju, saskaņā ar ētikas normām pētījumā, apraksta plānotās datu analīzes metodes, izvērtē potenciālā pētījuma riskus un draudus. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi plāno pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu un prezentē pētījuma projektu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approach. Thousand Oaks, CA: SAGE. | ||||||||
2 | Kroplijs, A., Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Pipere A. (red.). (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKA. | ||||||||
4 | Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RaKA. | ||||||||
5 | Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (2016), Pētniecība. Teorija un prakse. Rīga: Jānis Roze | ||||||||
Papildus literatūra | |||||||||
1 | Aasheim, L.L. (2012). Practical clinical supervision for counselors: an experiential guide. New York, NY: Springer. | ||||||||
2 | Bernard, J.M. (2014). Fundamentals of clinical supervision. Harlow: Pearson. | ||||||||
3 | Carol, H. (Ed.). (2006). Handbook of adult development and learning. Oxford: Oxford University Press. | ||||||||
4 | Carroll, M. (2014). Effective supervision for the helping professions. Thousand Oaks, CA: SAGE. | ||||||||
5 | Copeland, S. (2005). Counselling supervision in organizations: professional and ethical dilemmas explored. London: SAGE. | ||||||||
6 | Cutcliffe, J.R., Fowler, J., & Hyrkas, K. (Eds). (2011). Routledge handbook of clinical supervision: fundamental international themes. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge. | ||||||||
7 | Guest, G., Namely, E. E. & Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Los Angeles: SAGE. | ||||||||
8 | Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. (3rd ed.). New York: London: Lawrence Erlbaum Associates. | ||||||||
9 | Mārtinsone, K. (sast.). (2012). Pieaugušo izglītība. Rīga: RaKa. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Saskaņā ar izvēlēto pētījuma tēmu | ||||||||
2 | Journal of Supervision | ||||||||
3 | Journal of Clinical Supervision | ||||||||
4 | Journal of Supervision and Training |