.
Neatliekamās situācijas pediatrijā – padziļinātais kurss
Studiju programma
Vadītājs
Reinis Balmaks
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.04.2019
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PEK_048 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Medicīna; Pediatrija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Reinis Balmaks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Pediatrijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | Dace Gardovska | ||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Nodarbības (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (numurs) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Medicīnas fakultātes 6. kursam atbilstošas zināšanas par neatliekamām situācijām, intensīvo terapiju un pediatriju. Vēlams iepriekš apgūt kursu “Neatliekamās situācijas pediatrijā”. Pirms kursa nepieciešama kursa materiāla izlasīšana. | ||||||||
Mērķis: | Simulējot reālai videi pietuvinātas klīniskās situācijas, apgūt strukturētu vitālo funkciju izvērtējumu un to traucējumu novēršanu kritiski slimiem bērniem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Fizioloģiskā monitorēšana bērniem. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
2 | Anatomiski un fizioloģiski grūti elpceļi bērniem. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
3 | Mākslīgās plaušu ventilācijas uzsākšana bērniem. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
4 | Kardiogēnais šoks bērniem. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
5 | Analgēzija un sedācija bērniem. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
6 | Toksidromi bērniem. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
7 | Kardiopulmonālā reanimācija īpašos apstākļos bērniem. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
8 | Komandas darbs/ krīzes resursu vadība. | Nodarbības | 1.00 | MITC | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošajiem atbilstoši katrai tēmai būs pieejams īss kopsavilkums, nodrošinātas starptautiskas vadlīnijas vai nozīmīgs literatūras apskats un interneta saites nepieciešamo procedūru apgūšanai, izmantojot video. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju un nodarbību apmeklējums ir obligāts; darbs ar mācību materiāliem un literatūru; piedalīšanās komandas darbā – simulācijās; mutiska zināšanu kontrole pēcsimulāciju situāciju analīzē. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite (Semestra) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti apgūs paplašinātu diferenciāldiagnostiku dzīvību apdraudošajiem stāvokļiem, to specifiku un kompensācijas mehānismums bērna organismā, kā arī kritiskās intervences to novēršanai. Papildus tam tiks pakāpeniski un mērķtiecīgi attīstīta izpratne par strukturētas pieejas un krīzes resursu vadības principu izmantošanu. | ||||||||
Prasmes: | Strukturēta kritiski slima bērna izvērtēšana; Elpceļu nodrošināšana: plāns A, B un C; Pozitīva spiediena ventilācija ar mehāniskajām ierīcēm; Inotropiskā atbalsta nodrošināšana; Asins gāzu interpretācija. | ||||||||
Kompetences: | Medicīnas studenti spēs gan, izmantojot teorētiskās zināšanas un vadības principus, uzņemties līderību, gan, izmantojot praktiskās iemaņas un komunikācijas spējas, iekļauties efektīvā komandā kritisku slimu bērnu stabilizēšanai. Iegūtās kompetences būs universāli pielietojamas ne tikai kursa laikā simulētajās klīniskajās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Maconochie et al. European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation 2015. Section 6. Paediatric life support. Resuscitation 95 (2015) 223-248 | ||||||||
2 | Kīniskā anestezioloģija un intensīvā terapija. Induļa Vanaga un Antoņinas Sondores redakcijā. Rīga, 2017 | ||||||||
3 | VSIA BKUS Bērnu intensīvās terapijas ceļvedis v1.0. Reinis Balmaks, Ivars Veģeris, Arnita Tomiņa. https://www.bkus.lv/sites/default/files/editor/celvedis.pdf | ||||||||
Papildus literatūra | |||||||||
1 | Kursa vadītāja sagatavoti konspekti, zāļu devas, algoritmi. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | New England Journal of Medicine – Videos in Clinical Medicine |