Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Ervīns Čukurs
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Psiholoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Sociālā psiholoģija

Mērķis

Attīstīt zināšanas par indivīdu un grupu uzvedības psiholoģiskajiem aspektiem mūsdienu darba organizācijās, kā arī prasmi pielietot organizāciju psiholoģijas zināšanas tādās sfērās kā personāla atlase, darba izpildes vadība, talantu vadība, darbinieku attīstība.

Priekšzināšanas

Vispārīgā psiholoģija.

Rezultāti

Zināšanas

• Definē organizāciju psiholoģiju kā zinātni, tās priekšmetu un problemātiku.
• Apraksta organizāciju attīstības metodes un konsultēšanas veidus.
• Apraksta dažādas motivācijas teorijas.
• Definē varas un ietekmes jēdzienus.
• Raksturo varas un subordinācijas attiecību psiholoģiskās izpausmes darba organizācijās.
• Definē vadītāja funkcijas un lomas.
• Apraksta indivīdu tipu psiholoģiskos un sociālpsiholoģiskos raksturojumus un šo raksturojumu ietekmi uz darba procesu.
• Definē, kas ir lojalitāte pret darba organizāciju un kādi ir tās veidošanās nosacījumi.
• Raksturo personāla atlases metodes.
• Raksturo galvenos talantu vadības principus.
• Atšķir dažādas līderības teorijas.
• Atšķir dažādus vadības stilus un to ietekmi uz darba procesiem organizācijā.
• Atšķir darba izpildes vērtēšanas metodes.
• Atšķir talantu vadības, darbinieku attīstības un motivācijas sistēmu veidošanas pamatprocesus.
• Apraksta organizācijas konfliktu, profesionālā stresa, mobinga cēloņus, dinamiku un profilakses iespējas.

Prasmes

• Novērtē, kāds organizāciju kultūras veids ir raksturīgs konkrētajā organizācijā un kā tas ietekmē organizācijas procesus un attiecības organizācijā.
• Veic kompetenču interviju.

Kompetences

• Izskaidro organizācijas, to veidojošo sociālo grupu un darba komandu raksturojošos psiholoģiskos procesus un parādības.
• Izstrādā amata aprakstu.
• Analizē, kādi faktori nosaka apmierinātību ar darbu.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.