Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: RSU Liepājas filiāle
Kredītpunkti / ECTS:1 / 1.5
Kursa vadītājs:Inga Lāce
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Māszinības
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe

Mērķis

Studiju kurss paredzēts Māszinību fakultātes 3. studiju gada studentiem. Studiju kursā „Pediatrija un pacientu aprūpe” studējošais apgūst vesela bērna organisma strukturālās un funkcionālās īpatnības, augšanas un attīstības likumsakarības, veselības veicināšanas principus bērniem, padziļinātas zināšanas par bērnu vecumā biežāk sastopamām patoloģijām, kā arī veido nepieciešamās prasmes un attieksmi darbā ar bērniem.

Priekšzināšanas

Humanitāro un sociālo zinību disciplīnās, kas attīsta studējošo kritiski radošās domāšanas prasmes, izpratni par cilvēku kā dzīvu būtni un tā nozīmi sabiedrībā. Svešvalodās (krievu, angļu vai vācu, latīņu). Preklīniskajās disciplīnās: cilvēka anatomijā, fizioloģijā, šūnu un medicīniskajā bioloģijā, mikrobioloģijā, embrioloģijā, ģenētikā, parazitoloģijā, medicīniskajā un biofizikā, medicīniskajā ķīmijā, histoloģijā. Medicīnas terminoloģijā latviešu, angļu, krievu un latīņu valodās.

Rezultāti

Zināšanas

Pēc sekmīgas studiju kursa „Pediatrija un pacientu aprūpe” prasību izpildes studējošais būs apguvis zināšanas, kas ļaus:
• raksturot pediatrijas vietu medicīnā, attīstības virzienus, bērna veselības stāvokli Latvijā, novērtēt bērna vecuma posmus, novērtēt anamnēzes nozīmi un tās izziņas procesa īpatnības bērna vecumā, vesela bērna augšanu un fizisko attīstību dažādos vecuma posmos, kā arī bērna motorikas attīstību dažādos vecuma posmos, saprast bērna psihosociālo attīstību, uztveres, valodas un personības veidošanos, izskaidrot veselības veicināšanas principus;
• novērtēt gremošanas, elpošanas, urīnizvadsistēmas strukturālās un funkcionālās īpatnības bērniem, izmeklēšanas metodiku un semiotiku, izskaidrot uztura nozīmi augošam organismam, zīdīšanu, zīdīšanas veicināšanu, aizsardzību un uzraudzību, zīdaiņu mākslīgo ēdināšanu, kā arī papildus uztura un ģimenes uztura nozīmi, izprast bērna imunitāti, tās veidošanās īpatnības bērnu vecumā, atpazīt pārtikas alerģijas, saprast minerālvielu un vitamīnu vielmaiņu, atpazīt D-vitamīna deficīta rahītu;
• saprast asinsrades sistēmas īpatnības dažādos vecumposmos un diferencēt deficīta anēmijas;
• atpazīt biežākās bērnu infekcijas, nozokomiālās infekcijas, zināt to ārstēšanas un profilakses principus;
• zināt vakcinācijas programmu bērniem Latvijā, izskaidrot vakcinācijas nozīmi slimību kontrolē un profilaksē.

Prasmes

• pilnveido mācīšanās prasmi, pētīšanas iemaņas un spējas izmantot iegūtās zināšanas praksē;
• pilnveido izziņas un metodoloģiskās prasmes;
• pēc studiju kursa apguves studējošais pratīs formulēt atslēgas vārdus, orientēsies mācību grāmatās un interneta datu bāzēs, lai atrastu nepieciešamo informāciju par veselu bērnu, bērnu perinatālā un neonatālā periodā.

Kompetences

• izprot un lieto studiju kursā apgūtos pamatjēdzienus;
• pilnveido izziņas un metodoloģiskās prasmes, lai studiju grāmatās un interneta datu bāzēs atrastu nepieciešamo informāciju par veselu bērnu, bērnu biežākajām slimībām dažādos vecumos;
• apgūst nepieciešamās prasmes un iemaņas vesela un slima bērna izmeklēšanā, kā arī pēc iegūto rezultātu apkopošanas atrod bērna vecumam atbilstošu saskarsmes formu, savāc anamnēzi, veic klīnisko izmeklēšanu, novērtējot novirzes no normas, novērtē slimnieka stāvokli, piedāvā risinājumus diagnostikā, ārstēšanā un prevencijā savas kompetences robežās, rezultātus dokumentē pacienta apskates protokolā un ziņo par to kolēģiem, lietojot medicīnā pieņemto terminoloģiju, ievērojot ētikas principus un prasības fizisko personu datu aizsardzībai;
• studējošais prot veikt mērījumus bērna fiziskās aktivitātes novērtēšanai, nozīmēt ēdināšanu, dienas režīmu, profilaktiskos pasākumus atbilstoši bērna vecumam.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.