Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Pediatrijas katedra
Kredītpunkti / ECTS:1 / 1.5
Kursa vadītājs:Valda Staņēviča
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Pediatrija

Mērķis

Nostiprināt un dot studentiem papildus zināšanas par bērna organisma attīstību no dzimšanas līdz 18 gadu vecumam, par biežākām bērna vecuma slimībām, kā arī veidot nepieciešamās prasmes un attieksmi vispārējās prakses ārsta darbā ar bērniem.

Priekšzināšanas

Humanitāro un sociālo zinību disciplīnās, kas attīsta studējošo kritiski radošās domāšanas prasmes, izpratni par cilvēku kā dzīvu būtni un tā nozīmi sabiedrībā.
Svešvalodās (krievu, angļu vai vācu, latīņu).
Bērnu propedeitika, farmakoloģija, patoloģiskā fizioloģija, mikrobioloģija, iekšķīgo slimību kurss, ādas slimības, infekciju slimības pediatrijas pamati, bērnu infekcijas slimības.

Rezultāti

Zināšanas

Studenti iegūs zināšanas par bērnu slimību izplatību un biežākām slimībām, par slimību riska faktoriem, primāro profilaksi, kā arī par slimībām etioloģijas, patoloģijas, diagnostikas un ārstēšanas aspektos, tai skaitā klīniskās morfoloģijas, farmakoloģijas, rehabilitācijas, psihoterapijas, intensīvās terapijas, un sekundārās profilakses aspektiem pediatrijā.

Prasmes

Veikt pacienta sūdzību un anamnēzes noskaidrošanu.
Veikt pacienta fizikālo izmeklēšanu ar palpācijas, perkusijas un auskultācijas metodi.
Veikt perifērā pulsa, sirds darbības frekvences, elpošanas frekvences un asinsspiediena mērījumus, attiecināt tos uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt ar kopējo izmeklēšanas procesu dažādos bērna vecuma periodos.
Pielietot argumentācijas, loģikas un retorikas pamatu zināšanas, lai analizētu praktiskas situācijas, diskutētu, izskaidrotu savu viedokli un konstruktīvā veidā veicinātu profesionālo mērķu sasniegšanu un konkrētu uzdevumu izpildi.
Prast komunicēt ar pacientiem, to radiniekiem, kolēģiem un citām veselības aprūpē iesaistītām personām.
Izplānot savu komunikāciju, iemaņu patstāvīgu pilnveidošanu, respektējot citu personu atšķirīgu zināšanu līmeni, pieredzi, tradīcijas, kultūru un citas personības individuālas īpašības.

Kompetences

Pārnest morfoloģijas un homeostāzes zināšanas vienotā integratīvā diagnostiskā darbībā ar mērķi izvērtēt personas veselības stāvokli, noteikt diagnozi, izstrādāt veselības aprūpes individualizētu plānu un realizēt to.
Interpretēt klīniskās analīzes, attiecināt tās uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt ar kopēju izmeklēšanas procesu.
Integratīvas domāšanas ceļā salīdzināt patoloģijas pazīmes ar morfoloģijas un homeostāzes normāliem parametriem, pazīt slimības simptomus, izskaidrot patoloģiju, noformulēt diagnozi un diferencēt to no citām diagnozēm, pārbaudīt biežāko komplikāciju varbūtību, prognozēt patoloģiskā procesa gaitu un sekas.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.