Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Infektoloģijas katedra
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Ludmila Vīksna
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Nodrošināt teorētisko un praktisko zināšanu apguvi diferenciāldiagnostikai starp infekcijas un citu patoloģiju, kopīgas simptomātikas apstākļos; noskaidrot šo simptomu un sindromu patoģenēzi, kā arī detalizēti formulēt diagnozes pamatojumu. Paredzēts nostiprināt izmeklēšanas prasmes un veidot izmeklēšanas programmu konkrētam pacientam.

Priekšzināšanas

Anatomijā, bioloģijā, parazitoloģijā, patoloģiskajā fizioloģijā, bioķīmijā, mikrobioloģijā, infektoloģijā, iekšķīgajās slimībās, ķirurģijā, neiroloģijā, klīniskajā farmakoloģijā un imunoloģijā.

Rezultāti

Zināšanas

Studējošais mācēs raksturot un sistematizēt konkrētu simptomu un sindromu piekritību konkrētām slimībām un analītiski pievērsties tiem diferenciāldiagnostikas aspektā; izskaidrot un pamatot nepieciešamos, tai skaitā specifiskos, laboratoros, radioloģiskos, morfoloģiskos un citus izmeklējumus un balstoties uz tiem detalizēti pamatot diagnozi; veidot ārstēšanas plānu; izmantojot diagnozi apliecinošos faktus; varēs izskaidrot terapeitisko pasākumu izvēli apstākļos, kad turpinās diferenciāldiagnoze; varēs demonstrēt zināšanas, kas nepieciešamas diferenciāldiagnostikā.

Prasmes

Pratīs plānot medicīniskās darbības konkrētam pacientam diferenciāldiagnostiskas mērķiem; pratīs detalizēti, padziļināti un mērķtiecīgi noskaidrot visa veida anamnēzes, tai skaitā epidemioloģisko; izmantojot iegūtos faktus slimību diagnostikā un diferenciāldiagnostikā – novērtēt, interpretēt un analizēt iegūtos medicīniskos faktus un izmeklējumu rezultātus – laboratoros, staru diagnostikas, funkcionāli morfoloģiskos u.c., lai noteiktu diagnozi.

Kompetences

Veidot detalizētu izmeklēšanas plānu un ārstēšanas programmu sarežģītu infekcijas un/vai neinfekcijas slimību ārstēšanai patoloģiju diferenciāldiagnozes apstākļos un noteikt medikamentus individualizētas terapeitiskās pieejas nodrošināšanai pacientam; pielietojot argumentācijas, loģikas un retorikas pamatzināšanas, lai profesionāli sadarbotos ar pacientiem, pacientu tuviniekiem un kolēģiem infekcijas slimību diagnostikas, diferenciāldiagnostikas, ārstniecības un profilakses jomā, ievērojot medicīnas ētikas normas un respektējot pacientu tiesības; izmantot e-medicīnas iespējas, risinot radušos medicīnas jautājumus; uzņemties veselības veicinātāja lomu infekciju slimību specifiskās un nespecifiskās profilakses kontekstā; veikt administratīvās funkcijas efektīvas infekcijas slimību diagnostikas un ārstniecības principu izvēlē.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.