Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Aelita Vagale
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sabiedrības veselība
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Sociālā psiholoģija

Mērķis

Saskarsmes iemaņu treniņā piedāvāt iespēju apgūt zināšanas un pilnveidot prasmes sadarbībai ar klientu un kolēģiem. Attīstīt iemaņas sarunā ar klientu izprast situāciju, problēmu un iespējamos risinājumus; pielietot atbilstošus saskarsmes principus dažāda tipa personībām; atpazīt konfliktu, konflikta pazīmes, novērtēt konflikta nozīmi un pielietot tā risināšanas prasmes. Atpazīt un novērtēt profesionālās izdegšanas riskus, pielietot paņēmienus to novēršanai.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas psiholoģijā, ievads specialitātē, ievads praksē.

Rezultāti

Zināšanas

Studenti raksturo saskarsmes komponentus, kas ir pamatā kontakta dibināšanai un uzturēšanai ar klientu, definē konflikta pazīmes; uzskaita personības tipu galvenās pazīmes; pārzina grupas dinamikas pazīmes un līderības jēdzienu; apraksta izdegšanas riskus, pazīmes un profilakses paņēmienus.

Prasmes

Lomu spēlēs pielieto aktīvo klausīšanos, profesionāli vada sarunu ar klientu. Situāciju simulācijās nodarbībās pielieto konflikta risināšanas prasmes un prot identificēt situācijas, kas rada izdegšanas risku. Izvērtē savus resursus, izdegšanas riskus un pilnveidojamās prasmes saskarsmē.

Kompetences

Studenti diferencē komunikāciju ar dažādām klientu grupām un personības tipiem un pamato/raksturo savu izvēli; atšķir dažādu konfliktsituāciju pazīmes, izmanto stratēģijas to risināšanai.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.