Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:4 / 6
Kursa vadītājs:Inese Paiča
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe

Mērķis

Attīstīt un pilnveidot mākslas terapeita profesijai nepieciešamo kompetenci veikt pašrefleksiju, sniegt un saņemt atgriezenisko saikni. Nodrošināt profesionālu supervizora atbalstu klīniskās prakses ar individuālu pacientu un pacientu grupu laikā.

Priekšzināšanas

Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati, Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā, Personības un attīstības psiholoģija, Individuālā konsultēšana mākslu terapijā un psihodinamika, Mākslu terapijas procesa pamatprincipi dažādām pacientu grupām.

Rezultāti

Zināšanas

Nosauc, izskaidro un teorētiski raksturo nozīmīgākos mākslu terapijas teorētiskos konceptus, vadlīnijas un empīriski pamatotos principus, uz kuriem balstās mākslu terapija darbā ar pacientiem individuāli psihiatrijā, rehabilitācijā un sociālajā aprūpē. Nosauc un izskaidro dažādu mākslas terapijas tehniku, metožu un intervenču teorētisko pamatojumu darbā ar individuāliem pacientiem dažādās vidēs. Teorētiski raksturo sadarbības pamatprincipus saskarsmē ar pacientu un/ vai viņa aprūpētājiem un darba/ prakses vietās strādājošajiem speciālistiem.

Prasmes

Atbilstoši biopsihosociālajai pieejai izvērtē pacientu, izvirza un formulē atbilstošus mākslas terapijas mērķus un uzdevumus, izvēlās teorētiskās pieejas, saskaņā ar kurām plāno mākslas terapijas procesu konkrētam pacientam, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus; integrē MT mērķus multidisciplināras komandas darbā; izvēlas un lieto atbilstošas MT metodes, tehnikas un intervences; analizē un novērtē mākslas terapijas procesu; noformē protokolus; izstrādā rekomendācijas; izskaidro pacientam un/vai viņa vecākiem/ aprūpētājiem un citiem speciālistiem MT rezultātus.

Kompetences

Praksē pielieto MT metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar pacientu grupas specifiku un MT mērķi; organizē un vada MT procesu; analizē MT dinamiku un interpretē MT rezultātus; izmanto pacienta refleksiju un sniedz atgriezenisko saiti par radošo procesu un rezultātu; atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas; ievēro profesionālo ētiku; veic savas pieredzes analīzi prakses dienasgrāmatā.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Mākslas terapija, RFMT4MaģistrsObligātsInese Paiča, Kristaps Circenis