Pārlekt uz galveno saturu
Valoda
Latviešu
Vadītājs
Sergejs Kruks

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.06.2019
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_075LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; BibliotēkzinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sergejs Kruks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Komunikācijas studiju katedra
Struktūrvienības vadītājs:Anda Rožukalne
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 16, kfkoatrsu[pnkts]lv, kfkoatrsu[pnkts]lv, +371 67409183
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Nodarbības (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Classes (number)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Nodarbības (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Classes (number)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Study course description
Zināšanas:
Ievads komunikācijas teorijās.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar audiovizuālo vēstījumu veidošanas principiem; skaidrot dažādu raidījumu mērķus un uzbūvi; sekmēt kritisko izpratni par dokumentālo raidījumu un ziņu sižetu verbālo un vizuālo saturu; veicināt vizuālo domāšanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1TV vēstījumu veidošana un saprašana: kodēšana/dekodēšana.TV raidījumu žanri un veidi; raidījumu klasifikācijas principi. Žanra izpratnes nozīme raidījuma veidošanā.Lectures1.00auditorija
2Ziņu redakcijas darba rutīnas. Notikumu atlase. Sižeta problēmas definīcija. Avotu izvēle un sazināšanās ar avotiem. Intervēšana.Lectures1.00auditorija
3Filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņas teksta un attēla mijiedarbība. Ziņu raidījumu veidi.Lectures1.00auditorija
4Ziņu raidījumi.Classes1.00auditorija
5Interviju, diskusiju un dokumentālie raidījumi.Lectures2.00auditorijaClasses1.00auditorija
6TV raidījumu uztveršanas ikdienas konteksti.Lectures1.00auditorija
7Izklaidējošie raidījumi. Ziepju operas un sērijas. Realitātes televīzija. Sports.Lectures2.00auditorija
8Izklaidējošie raidījumi.Classes1.00auditorija
9Sabiedriskā un komerciālā TV. Mediju konverģence.Classes1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1TV vēstījumu veidošana un saprašana: kodēšana/dekodēšana.TV raidījumu žanri un veidi; raidījumu klasifikācijas principi. Žanra izpratnes nozīme raidījuma veidošanā.Lectures1.00auditorija
2Ziņu redakcijas darba rutīnas. Notikumu atlase. Sižeta problēmas definīcija. Avotu izvēle un sazināšanās ar avotiem. Intervēšana.Lectures1.00auditorija
3Filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņas teksta un attēla mijiedarbība. Ziņu raidījumu veidi.Lectures1.00auditorija
4Ziņu raidījumi.Classes1.00auditorija
5Interviju, diskusiju un dokumentālie raidījumi.Lectures1.00auditorijaClasses1.00auditorija
6TV raidījumu uztveršanas ikdienas konteksti.
7Izklaidējošie raidījumi. Ziepju operas un sērijas. Realitātes televīzija. Sports.Lectures1.00auditorija
8Izklaidējošie raidījumi.
9Sabiedriskā un komerciālā TV. Mediju konverģence.Classes1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Padziļināt lekcijās iegūtās zināšanas, lasot obligāto literatūru; izpildīt trīs mājas darbus – ziņu sižeta; intervijas, diskusijas vai dokumentālā raidījuma; izklaidējošā raidījuma analīze.
Vērtēšanas kritēriji:
Izpildīti 3 mājas darbi, līdzdalība semināros, eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Priekšzināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie saprot audiovizuālo vēstījumu un televīzijas raidījumu veidošanas un interpretācijas principus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie veido audiovizuālos vēstījumus koncepcijas izstrādes stadijā, ievērojot attēla un teksta mijiedarbības principus, kā arī auditorijas uztveršanu ikdienas kontekstā.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie vērtē audiovizuālo vēstījumus un to kontekstuālās interpretācijas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce