Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rehabilitācijas katedra
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Ilze Blūmentāle
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe

Mērķis

Iegūt logopēdijas zinātnes nozarei un audiologopēda profesijai nepieciešamās zināšanas par valodas traucējumiem bērniem. Valodas attīstības kritēriji pa vecumposmiem no 0 – 7 gadiem. Izmatojot uz pētījumiem balstītu pieeju, prast novērtēt valodas attīstību bērniem un analizēt valodas traucējuma pazīmes. Analizēt un integrēt novērtēšanas rezultātus, lai plānotu valodas terapiju, respektējot personas individuālo funkcionēšanas līmeni. Realizēt zinātniski pētniecisko darbību studiju kursa ietvaros.

Priekšzināšanas

Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs.

Rezultāti

Zināšanas

Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• pārzinās valodas attīstības kritērijus bērniem;
• uzskaita profilaktiskus pasākumus valodas traucējumu mazināšanai;
• formulēt uz pierādījumiem balstītas zināšanas par valodas traucējumiem bērniem: traucējuma cēloņus, klīniskās pazīmes, novērtēšanu;
• spēs formulēt valodas attīstības traucējumu terapijas iespējas un paņēmienus, kas realizējami sadarbībā ar klientu klātienē, gan attālināti (telemedicīna).

Prasmes

Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• pratīs novērtēt valodas attīstības kritērijus;
• demonstrēs uz pierādījumiem balstītu pieeju valodas traucējumu diagnosticēšanā;
• analizē un integrē novērtēšanas rezultātus un citu nozīmīgu informāciju, lai noteiktu iejaukšanās mērķus;
• izmanto atbilstīgas, uz pierādījumiem balstītas valodas terapijas metodes, lietojot nepieciešamos materiālus. Spēs pielāgot savu darbību gan klātienes, gan attālinātajam darba stilam.

Kompetences

Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• izmantojot iegūtās zināšanas par valodas attīstību un valodas attīstības traucējumiem, pratīs novērtēt valodas attīstību un diagnosticēt valodas traucējumus, plānos nepieciešamo, uz pierādījumiem balstīto terapiju valodas traucējumu gadījumos.
• pamatojoties uz iegūtās informācijas analīzi, respektējot pacienta individuālo funkcionāšanas līmeni, plānos savas darbības mērķus un tos realizēs.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.