Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:4 / 6
Kursa vadītājs:Elīna Akmane
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija

Mērķis

Attīstīt teorētiskās zināšanas par vadlīnijām mākslas terapijā vizuāli plastsikās mākslas terapijas (VPMT) specialziācijā, profesionālās prasmes un kompetences darbā ar dažādām klientu/pacientu grupām. Radīt iespēju apgūt dažādas VPMT metodes un tehnikas un attīstīt prasmi izmantot atbilstošas intervences, lai sagatavotos praksei studiju ietvaros/kvalifikācijas eksāmenam/profesionālajai darbībai. Trenēt uz mākslu orientēto kompetenču attīstību, prasmes plānot, vadīt un analizēt mākslas terapijas sesijas, novērtēt mākslas terapijas rezultātus, sniegt atgriezenisko saiti, reflektēt.

Priekšzināšanas

Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati; Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā; Personības un attīstības psiholoģija; Individuālā konsultēšana mākslu terapijā un psihodinamika; Vizuāli plastiskās mākslas terapija I.

Rezultāti

Zināšanas

Izskaidro dažādu VMT metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, izprot dažādas VMT teorētiskās pieejas darbam ar dažādām klientu/pacientu grupām dažādās vidēs; nosauc un pamato VMT procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar dažādām klientu/pacientu grupām dažādas prakses/darba vietās veselības aprūpē.

Prasmes

Izvirza un formulē klientu/pacientu grupai atbilstošus mākslas terapijas mērķus un uzdevumus, izvēlās teorētiskās pieejas, saskaņā ar kurām veido mākslas terapijas plānu, ņemot vērā klientu/pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus; lieto atbilstošas VPMT metodes, tehnikas un intervences; analizē un novērtē mākslas terapijas procesu un rezultātu; noformē protokolus.

Kompetences

Pielieto VMT metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar klientu/pacientu grupas specifiku un VPMT mērķiem; organizē un vada atsevišķas VPMT sesijas individuāli un grupā simulācijas spēles veidā, analizē to struktūru, saturu un terapeitiskās attiecības, novērtē rezultātus; atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas; veic pašrefleksiju.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Mākslas terapija, RFMT4MaģistrsIerobežota izvēleElīna Akmane, Ilze Plūme, Inga Bitēna