.
Biomedicīnas aktuālās problēmas un pētniecības virzieni
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.04.2024 12:55:48
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | BUMK_028 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Bioloģija | Mērķauditorija: | Dzīvās dabas zinātnes | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inese Čakstiņa-Dzērve | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Bioloģijas un mikrobioloģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, bmkrsu[pnkts]lv, +371 67061584 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Dabaszinātnēs vai medicīnā. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt maģistrantus ar biomedicīnas problēmu daudzveidību, iespējamiem pētniecības virzieniem, iepazīstināt ar biomedicīnas laboratorijās izmantotajām metodēm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Biomedicīnas aktuālie pētniecības virzieni | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Rekombinanto DNS tehnoloģijas un pielietojums biomedicīnā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Genoma un proteoma izpētes petodes un galvenās problēmas, aprēķinu problēmas un datu apstrādes izaicinājumi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Zīdītāju šūnu kultūras un mikroskopija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Rekombinantie un inženierētie proteīni un imūntehnoloģija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Sintētiskā bioloģija un metabolisma inženierija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Cilvēka uzlabošana ar bioloģiskās tehnoloģijas palīdzību (t.sk. ētiskie apsvērumi) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Gēnu inženierija: transgēnie augi un dzīvnieki VAI Biomateriālu veidošana un pielietojums biomedicīnā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Gēnu terapija un tās produkti | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Šūnu terapija un audu inženierija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | DNS izdalīšana no vaiga epitēlija šūnām | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Polimerāzes Ķēdes Reakcija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Agarozes gēla elektroforēze | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | PĶR uz AMLX turpmākai RFLP veikšanai | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Uzdevumi saistībā ar darbiem pie šūnu kultūrām | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Izpildīto molekulārās bioloģijas uzdevumu pārskats (uzdevumi savlaicīgi jāpilda studentiem pašiem) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
17 | RFLP uz AMLX un gēla elektroforēze | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
18 | Baktēriju transformācija ar plazmīdu DNS | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Pēc katras lekcijas studentiem būs jāizpilda īss pārbaudes darbs par lekcijā apgūto. Praktiskās daļas bloka sākumā, studentiem būs piekļuve pie molekulārās bioloģijas uzdevumiem, kuri būs savlaicīgi jāizpilda un jāiesniedz, lai nodarbībā varētu pārrunāt tipiskākās kļūdas. Pēc katras nodarbības būs jāaizpilda nodarbības protokols. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala vērtējums veidojas no izpildītiem lekciju pārbaudes darbiem, savlaicīgi iesniegtiem visiem protokoliem un praktiskās daļas uzdevumiem. 70% no vērtējuma dod eksāmena atzīme. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgas studiju kursa apguves studējošais spēs: • izklāstīt daudzveidīgās metodes un iespējas biotehnoloģijā, transgēno augu un dzīvnieku izveidē; • izskaidrot ieguvumus, kurus sniedz biotehnoloģija, un ar tiem saistītus riskus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs plānot un veikt zinātniskos pētījumus biomedicīnas aktuālo problēmu jomā. | ||||||||
Kompetences: | Spēs analizēt biotehnoloģiskus procesus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Clark D.P. Molecular biology. 3rd Edition. Elsevier, 2019. Available from: https://www.clinicalkey.com/#!/browse/book/3-s2.0-C20150062… | ||||||||
2 | Gatehouse 2008, Plant Physiology. 146, 881. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Wang & Zhou 2003, Reproductive Biology and Endocrinology, 1, 103. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Molecular Biology of the Cell. 6th Edition, B.Alberts. 2015 | ||||||||
5 | Sussex. 2008, The Plant Cell, 20, 1189. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Human Molecular Genetics (Oxford Academics). Available from: https://academic.oup.com/hmg | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | ncbi.nlm.nih.gov |