Pārlekt uz galveno saturu

Ievads ietekmētāju (influenceru) mārketingā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:14
Par studiju kursu
Kursa kods:KF_043LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Izpratne par komunikācijas un/vai mediju teorijām. Personīgā pieredze kā sociālo mediju lietotājam, piem. Instagram, YouTube vai TikTok.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar augošo mārketinga un komunikācijas jomu – influenceru mārketingu: tā pamatprincipiem, teorētisko bāzi un pielietojumu praksē. Kursa beigās studentiem jāspēj attīstīties grupās un aizstāvēt iedomātā klienta ietekmēšanas kampaņu. Sekmīgi apgūstot kursu, studenti iegūs praktiskas iemaņas influenceru mārketingā un sagatavosies darba tirgum.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads kursā un tā struktūrā. Pārskats par saturu un vērtēšanas procesu. Gala eksāmena darba definīcija. Studentu sadalīšana grupās. Ievads influenceru mārketinga industrijā Latvijā un pasaulē.Lekcijas1.00auditorija
2Ietekmējošo mārketinga teorētiskā bāze. Tās vēsture, attīstība, galvenā mehānika. Atšķirība starp satura veidotājiem un ietekmētājiem. Ietekmētāju mārketinga nozares ieinteresēto pušu ētikas kodeksi un pienākumi.Lekcijas1.00auditorija
3Seminārs: mērķauditoriju noteikšana un atbilstošu ietekmētāju atrašana. Strādājiet ar dažādiem rīkiem un platformām, kas palīdz izpētīt ietekmētājus. Rezultātam vajadzētu būt īsam sarakstam, ja ietekmētājs ir balstīts uz noteiktu mērķauditoriju.Nodarbības1.00auditorija
4Ietekmētāja mārketings kā 360 komunikācijas sastāvdaļa. Tās loma un integrācija privātajā un publiskajā sektorā. Labākā prakse un dažādas stratēģijas.Lekcijas1.00auditorija
5Ietekmētāju kampaņas pamatprincipi un pamatelementi: biznesa un mārketinga mērķi, zīmola un mērķauditorijas problēmas, kampaņas vēstījumi un taktiskie risinājumi. KPI noteikšana, darbs ar klientu.Lekcijas1.00auditorija
6Ietekmētāju izvēles kampaņas analīze Latvijā vai mītnes zemē. Pasaules labākā prakse un vietējā pieredze. Rezultātam jābūt grupas prezentācijai, kas dekonstruē izvēlēto kampaņu un sniedz tai ārēju novērtējumu.Nodarbības1.00auditorija
7Godalgotā influenceru mārketinga kampaņu veidotāja vieslekcija: teorija satiekas ar praksi. Ieskata atrašana. Reālās dzīves gadījumu izpēte.Lekcijas1.00auditorija
8Ietekmēšanas kampaņas instruktāža iedomātam klientam. Detalizēts uzdevums gala darbam. Jautājumu un atbilžu sesija ar kursa materiāla studentiem.Lekcijas1.00auditorija
91. daļa Ietekmētāju kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saiteNodarbības1.00auditorija
102. daļa Ietekmes kampaņas grupas prezentācija iedomātajam klientam un atgriezeniskā saiteNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gala atzīme ir atkarīga no aktīvas dalības nodarbībās, aktīvas klausīšanās lekcijās, praktiskiem uzdevumiem un eksāmena – grupas prezentācijas.
Vērtēšanas kritēriji:
• Dalība lekcijās (10%) • 1. uzdevums: individuālu piemērotu ietekmētāju saraksta izveide (10%) • 2. uzdevums: grupas prezentācija par reālās dzīves ietekmētāju kampaņas analīzi (30%) • 3. un 4. uzdevums: ietekmes kampaņas grupas prezentācija (50%)
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:• Teorētiskā izpratne par mūsdienu influenceru mārketingu un tā virzītājspēkiem; • Mūsdienu influenceru kampaņas struktūra • Ietekmētāju mārketingā īstenotās stratēģijas • Ietekmētāju mārketingā izmantotie taktiskie risinājumi • Ētikas principi un uzvedības kodekss ietekmētāju mārketingā
Prasmes:Pēc kursa apguves studējošais būs apguvis mīkstās prasmes: • strādāt grupā; • veidot prezentāciju potenciālajiem klientiem; • strādāt ar potenciālajiem klientiem. Pēc kursa apguves studējošais būs apguvis cietās prasmes: • spēs strādāt ar ietekmētāju meklēšanas un analīzes platformām; • spēs izveidot īso ietekmētāju sarakstu potenciālajai kampaņai.
Kompetences:Studējošais spēs: • Novērtēt reālās dzīves ietekmētāju kampaņas un noteikt labāko praksi; • Izveidot mazas ietekmētāju kampaņas no nulles; • Izprast klientu informāciju par ietekmētāju kampaņām.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Cox B. (2022). How To Be Internet Famous: The #1 Social Media Marketing Book On 'How To Go Viral' and Build a Powerful Personal Brand For Social Media Influencers
Papildu literatūra
1Preace J. (2023). Social Media Marketing 2023: 4 BOOKS IN 1 - Social Media for Beginners, Instagram Marketing to Become an Influencer, Facebook Advertising, Google AdWords (Analytics, SEO and ADS for Your Business)
2Philips H. (2021). Instagram Marketing Secrets: From Zero to One Hundred Thousand Followers. Practical and Quick Guide with Strategies and Techniques to Become a "Real" Influencer and Get Noticed on Instagram