Pārlekt uz galveno saturu

Sabiedrisko attiecību stratēģijas un kampaņas

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:01
Par studiju kursu
Kursa kods:KF_068LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamata zināšanas par komunikāciju un sabiedriskajām attiecībām.
Mērķis:
Iepazīstināt ar sabiedrisko attiecību stratēģijas un taktikas nozīmi un nepieciešamību sabiedrisko attiecību vadīšanas procesā un sniegt teorētiskas un praktiskas zināšanas par sabiedrisko attiecību kampaņu veidošanu un īstenošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Sabiedrisko attiecību speciālista vieta uzņēmumā. Dž.E.Gruniga un F.J.Repera SA stratēģiskais modelis. Sabiedrisko attiecību un mārketinga mijiedarbības formas (P.Kotlers un V.Mindaks). Astoņu faktoru sabiedrisko attiecību integrācijas modelis (S.Olivera).Lekcijas1.00auditorija
2Uzņēmuma sabiedrisko attiecību mērķu mijiedarbība ar uzņēmuma misiju, vīziju un biznesa (stratēģisko) mērķi. Plānošanas nozīme sabiedriskajās attiecībās. Sabiedrisko attiecību plānošanas posmi (4 soļu modelis, 9 soļu modelis).Lekcijas1.00auditorija
3Sabiedrisko attiecību kampaņas plāna posmu izstrādeNodarbības4.00auditorija
4Mērķis un tā loma stratēģijas veidošanā.Lekcijas1.00auditorija
5Stratēģijas jēdziens un loma. Proaktīvās jeb rīcības stratēģijas un reaģējošās jeb atbildes stratēģijas.Lekcijas1.00auditorija
6Taktikas jēdziens un loma. Interpersonālās, organizēto mediju, ziņu mediju, reklāmas un veicināšanas taktikas.Lekcijas1.00auditorija
7Stratēģiskā plāna izvērtēšana: analīzes kritēriju izstrāde, laiks, metodoloģija, datu analīze un gala ziņojums.Lekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Četri patstāvīgie darbi. Uzdevumu detalizēti apraksti (word) skatāmi e-studijās.
Vērtēšanas kritēriji:
Mājasdarbi, gadījumu analīze, SA kampaņas plāna izstrāde konkrētai organizācijai, eksāmens – atbilstoši RSU nolikumam, analīzei, spējai pielietot teorētiskās zināšanas, sniegtajiem risinājumiem, secinājumiem un priekšlikumiem.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Par sabiedrisko attiecību vadīšanas procesu un stratēģijas un taktikas nozīmi tajā.
Prasmes:Pēc sekmīgas kursa apguves studējošais spēs sagatavot un realizēt sabiedrisko attiecību kampaņas plānu.
Kompetences:Spēs vadīt sabiedrisko attiecību procesu, sagatavojot un īstenojot sabiedrisko attiecību kampaņas plānu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Wilcox D., Reber B., et.al. (2022). Public Relations: Strategies and Tactics. 12th edition
2Luttrell R., Capizzo L. (2020). Public Relations Campaigns: An Integrated Approach