Pārlekt uz galveno saturu

Dizaina domāšana un inovācijas

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:18
Par studiju kursu
Kursa kods:KF_069LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma pamatiem, sniegt prasmes izmantot radošās domāšanas metodes.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma pamatiLekcijas1.00auditorija
2Mīti par radošumu un inovācijuLekcijas1.00auditorija
3Violetās govisNodarbības1.00auditorija
4Radošs un inovatīvs cilvēksNodarbības1.00auditorija
5Indivīda un komandas loma inovācijas procesāLekcijas1.00auditorija
6Radošās domāšanas metodes - Scamper, Radi iedomu personuNodarbības1.00auditorija
7Radošās domāšanas metodes - Gamestormings. Prāta vētra ar nejaušo stimuluLekcijas1.00auditorija
8Jaunu produktu attīstības metodes - 6 sigma. Fāžu-vārtu metodeLekcijas1.00auditorija
9Ideju novērtēšanas un attīstības metodes. Izgāšanās un tās svinēšanaLekcijas1.00auditorija
10Ideju pārvēršana konceptos. Biznesa kanva. Darbības karte. Koncepti biznesa modeļa attīstībaiNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Kursa ietvaros, students patstāvīgi lasa ieteikto literatūru - grāmatas, pētījumus un profesionālo literatūru, skatās video un audio materiālus, kā arī līdzdarbojas lekcijās un semināros.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas tiks pārbaudītas pēc semināru darba un eksāmena. Kopējo kursa novērtējumu veidos katra pārbaudījuma vērtējuma īpatsvars: Katrs semināra uzdevums (4 uzdevumi) - 15%; Eksāmens - 40%. Lai katrs pārbaudījums tiktu ieskaitīts, studentam jāiegūst minimālais punktu skaits katrā pārbaudījumā - 4 punkti, bet maksimālais punktu skaits ir 10. Ja darbi ir neieskaitīti, tad tie jāveic atkārtoti.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti apgūst šādas zināšanas: 1) Pārzinās dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma procesu. 2) Zinās un pratīs pielietot inovācijas klasifikācijas veidus. 3) Zinās, kā atšķirt inovācijas mītus no patiesības. 4) Pārzinās dažādas radošās domāšanas metodes. 5) Zinās, ar ko atšķiras radošs un inovatīvs cilvēks. 6) Spēs raksturot indivīda un komandas lomu inovācijas procesā. 7) Iegūs zināšanas par laterārās un vertikālās domāšanas pamatprincipiem. 8) Zinās, kādas radošās domāšanas metodes izmantot, pamatojoties uz izvirzīto mērķi. 9) Pārzinās un pratīs pielietot jaunu produktu attīstības metodes. 10) Zinās metodes, kā novērtēt idejas.
Prasmes:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: 1) atpazīt un analizēt dizaina domāšanas, inovācijas, radošuma būtību. 2) klasificēt inovācijas pēc dažādiem klasifikācijas veidiem. 3) atšķirt inovācijas mītus no patiesības. 4) praksē izmantot violeto govju teoriju 5) salīdzināt un analizēt vertikālās un laterārās domāšanas piemērus. 6) izmantot dažādas radošās domāšanas metodes, lai radītu jaunas idejas. 7) analizēt un novērtēt radītās idejas. 8) izmantot biznesa kanvu un darbības karti, lai idejas pārvērstu konceptos. 9) pielietot konceptus biznesa modeļa attīstībai.
Kompetences:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: 1) Patstāvīgi analizēt dizaina domāšanas un inovācijas procesus. 2) Radīt inovatīvas idejas, izmantojot radošās domāšanas metodes. 3) Analizēt un salīdzināt dažādas radošās domāšanas metodes, lai sasniegtu dizaina domāšanas procesa mērķi. 4) Izvērtē un noteikt indivīda un komandas lomu dizaina domāšanas procesā. 5) Izvērtē iespējas ideju pārvēršanai konceptos. 6) Izprast ideju novērtēšanas pamatprincipus. 7) Argumentēt un diskutēt par inovācijas attīstības procesu. 8) Attīstīt dizaina domāšanas kompetenci.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Anthony, S.D. (2012). The little black book of innovation. Harvard Business review Press, Boston
2Berkun, S. (2010), The Myths of Innovation. O’Reilly, Sebastopol
3Bono, E. (2011). Kā gūt radošas idejas. Zvaigzne ABC, Rīga
4Bono, E. (2009). Sešas domāšanas cepures. Zvaigzne ABC, Rīga
5Dyer, J., Gregersen, H. and Christensen, C.M. (2011). The Innovator's DNA: Mastering
6The Five Skills of Disruptive Innovators. Harvard Business Review Press, Boston
7Tidd, J., Bessant. J., Pavitt, K. (2001). Managing Innovation. 2nd edition. John Wiley&Sons
8Skarzynski, P., Gibson, R. (2008). Innovation to the Core: A Blueprint for Transforming the Way Your Company Innovates. Harvard Business Review Press