Pārlekt uz galveno saturu

Digitālās komunikācijas metodes un kanāli

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.04.2024 09:03:14
Par studiju kursu
Kursa kods:KF_070LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārīgas zināšanas par digitālo komunikāciju.
Mērķis:
Digitālo tehnoloģiju izplatība nodrošinājusi vēl nebijušas iespējas uzņēmumiem sasniegt, informēt un iesaistīt mērķauditorijas. Kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas, kas jāņem vērā, plānojot iekšējo un ārējo digitālo komunikāciju, kā definēt digitālās komunikācijas mērķauditorijas un izvēlēties atbilstošākos kanālus, mērķauditoriju uzrunāšanai. Kursa uzdevumi ir veicināt studentu visaptverošu izpratni par digitālās komunikācijas mērķauditorijām, digitālās komunikācijas metodēm un kanāliem. Studentiem, kursu beidzot, jāprot analizēt dažādus digitālās komunikācijas izaicinājumus, rodot tiem atbilstošākos risinājumus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kas ir komunikācija? Kas ir digitālā komunikācija? Digitālās komunikācijas mērķi un uzdevumi.Lekcijas1.00auditorija
2Komunikācijas mērķauditorijas: mērķauditorijas segmentēšana: demogrāfija, psihogrāfija, ģeogrāfija, uzvedība. Sociālo mediju auditorijas.Lekcijas1.00auditorija
3Digitālā komunikācija sabiedrisko attiecību speciālista darbā: profesiju standarts, nepieciešamās prasmes, kompetences un zināšanas. Infografiku prezentācijas.Nodarbības1.00auditorija
4Organizācijas iekšējā un ārējā komunikācija. Iekšējās digitālās komunikācijas instrumenti: e-pasti, iekšējā tīmekļa vietne (intranets), iekšējie sociālie mediji.Lekcijas1.00auditorija
5Organizācijas iekšējās auditorijas. Iekšējās tīmekļa vietnes vai bloga satura izveide, iekšējo auditoriju uzrunāšanai.Nodarbības1.00auditorija
6Ārējās digitālās komunikācijas instrumenti: ārējā tīmekļa vietne, blogi, sociālie mediji, videokonferences, preses relīzes; atbildes uz mediju jautājumiem; čatboti; videočati.Lekcijas1.00auditorija
7Organizācijas ārējās auditorijas. Auditorijas uzrunāšana sociālajos medijos.Nodarbības1.00auditorija
8Digitālās komunikācijas plāns, efektivitātes mērījumi.Lekcijas1.00auditorija
9Satura radīšana sociālajiem medijiem. Sociālo mediju efektivitātes mērījumi.Lekcijas1.00auditorija
10Kursa projekts: digitālās komunikācijas kampaņas izstrāde.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kas ir komunikācija? Kas ir digitālā komunikācija? Digitālās komunikācijas mērķi un uzdevumi.Lekcijas1.00auditorija
2Komunikācijas mērķauditorijas: mērķauditorijas segmentēšana: demogrāfija, psihogrāfija, ģeogrāfija, uzvedība. Sociālo mediju auditorijas.Lekcijas1.00auditorija
3Digitālā komunikācija sabiedrisko attiecību speciālista darbā: profesiju standarts, nepieciešamās prasmes, kompetences un zināšanas. Infografiku prezentācijas.Nodarbības1.00auditorija
4Organizācijas iekšējā un ārējā komunikācija. Iekšējās digitālās komunikācijas instrumenti: e-pasti, iekšējā tīmekļa vietne (intranets), iekšējie sociālie mediji.Lekcijas1.00auditorija
5Organizācijas iekšējās auditorijas. Iekšējās tīmekļa vietnes vai bloga satura izveide, iekšējo auditoriju uzrunāšanai.Nodarbības0.50auditorija
6Ārējās digitālās komunikācijas instrumenti: ārējā tīmekļa vietne, blogi, sociālie mediji, videokonferences, preses relīzes; atbildes uz mediju jautājumiem; čatboti; videočati.Lekcijas1.00auditorija
7Organizācijas ārējās auditorijas. Auditorijas uzrunāšana sociālajos medijos.Nodarbības0.50auditorija
8Digitālās komunikācijas plāns, efektivitātes mērījumi.Lekcijas1.00auditorija
10Kursa projekts: digitālās komunikācijas kampaņas izstrāde.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavošanās semināru darbiem un eksāmens. Literatūras studēšana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala atzīmi (10 baļļu sistēmā) veidos vērtējumi par: 1. līdzdalība lekcijās un semināros (apmeklējums): 5% 2. aktivitāte lekcijās un semināros: 5% 3. semināra uzdevumi: 60% 4. eksāmens (tests): 30%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc studiju kursu apguves students pārzinās galvenos digitālās komunikācijas kanālus un tehnoloģijas, to lomu efektīvas komunikācijas nodrošināšanā. Studenti zinās un spēs praksē pielietot mediju darbības principus un saskarsmes veidus atšķirīgās mediju platformās.
Prasmes:Pēc kursa apguves students pratīs pielietot apgūtās komunikācijas prasmes digitālā vidē, tāpat tiks stiprinātas sadarbības prasmes, spēja piemēroties pārmaiņām un patstāvīgi pieņemt lēmumus, kā arī analītiskās prasmes.
Kompetences:Pēc kursa apguves students spēs izvērtēt informāciju, sagatavot un virzīt komunikācijas vēstījumus digitālās komunikācijas vidē; analizēt informāciju un pielietot, atbilstoši konkrētās situācijas specifikai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. Digital marketing. Pearson UK, 2019.
2Hemann, C., & Burbary, K. Digital marketing analytics: Making sense of consumer data in a digital world (2nd edition). Pearson Education, 2018.