Pārlekt uz galveno saturu

Digitālās komunikācijas pamati

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:22
Par studiju kursu
Kursa kods:KF_071LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešams.
Mērķis:
Sniegt zināšanas par digitālās komunikācijas pamatiem, specifiku un lietotāju pieredzes nozīmi.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Digitālā komunikācija: ievadsLekcijas1.00auditorija
2Mērķauditorijas, to definēšana, mērķi un vajadzībasLekcijas1.00auditorija
3Digitālās komunikācijas veidi: stratēģijas un kanāliLekcijas1.00auditorija
4Digitālā komunikācija: piemēru analīzeNodarbības1.00auditorija
5Lietotāju pieredze: ievadsLekcijas1.00auditorija
6Lietotāju pieredzes vērtībasLekcijas1.00auditorija
7Lietotāju izpētes metodesNodarbības1.00auditorija
8Uz lietotāju vērsta dizaina principiLekcijas1.00auditorija
9Klienta ceļojums, lietotāju izpētes praktiskie rīkiNodarbības1.00auditorija
10Komunikācijas un lietotāju testēšanas plāna izveideNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Izveidot un aizpildīt mērķauditoriju matricu digitālai komunikācijai par paša izvēlētu komunikācijas objektu. Īstenot lietotāju testēšanas plānu, izmantojot skaļās domāšanas metodi.
Vērtēšanas kritēriji:
Grupu darbi – lietotāju pieredzes novērtējuma projekta izstrāde un prezentācijas; patstāvīgās studijas un aktivitāte atziņu apmaiņā nodarbībās; eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti: 1. pārzinās un spēs praktiski pielietot digitālās komunikācijas pamatus un iespējas; 2. izpratīs mērķauditoriju definēšanas pamata principus un pratīs pielietot sistemātisku pieeju, mērķauditoriju definēšanai; 3. pārzinās galvenos kritērijus un vērtības, auditorijas raksturošanai; 4. pārzinās lietotāju pieredzes principus, galvenās vērtības; 5. pārzinās biežāk izmantotās lietotāju pieredzes izpētes metodes; 6. zinās digitālās komunikācijas populārākos kanālus un to kontekstu.
Prasmes:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: 1. pielietot praktiskas prasmes un zināšanas lietotāju izpētē un iegūto rezultātu analīzē; 2. plānot un īstenot lietotāju pieredzes izpētes procesu; 3. izvērtēt klienta ceļojuma posmus un sniegt novērtējumu turpmākajiem uzlabojumiem, izmaiņām; 4. atpazīt uz lietotāju vērsta dizaina piemērus, pratīs tos izvērtēt.
Kompetences:Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst šādas kompetences un spēs: 1. plānot un definēt mērķauditorijas ar pietiekami augstu detalizētību, lai šos datus izmantotu tālākajā komunikācijas plāna un novērtējuma izveidē; 2. saredzēt komunikācijā galvenās lietotāju pieredzes vērtības vai to trūkumus; 3. patstāvīgi īstenot un analizēt lietotāju pieredzes izpētē veiktās aktivitātes, to rezultātus; 4. argumentēti pamatot komunikācijas novērtējumu, izmantojot lietotāju izpēti.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Steve Krug. Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability
2Will Grant. 101 UX Principles: A definitive design guide. 2018
Papildu literatūra
1Nirs Eijals, Raiens Hūvers. Noķert uz āķa. Kā radīt paradumus veidojošus produktus. 2019
2Emmanuelle Savarit. Practical User Research. 2020
3Susan Weinschenk. 100 Things Every Designer Needs to Know About People. 2nd edition, 2020
Citi informācijas avoti
1https://marketings.digital
2https://uxdesign.cc