Pārlekt uz galveno saturu

Sabiedrisko attiecību principi un metodes

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:28
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_257LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; BibliotēkzinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lāsma Šķestere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Kursa mērķis ir attīstīt zināšanu pamatbāzi, teorētisko pamatu, bez kura nav iedomājama sabiedrisko attiecību veiksmīga prakse. Kursu beigušajiem studentiem jābūt visaptverošai izpratnei par sabiedriskajām attiecībām, to lomu un nozīmi organizācijas veiksmīgā darbībā. Studentiem, kursu beidzot, jāprot analizēt dažādas sabiedrisko attiecību problēmas un pielietot sabiedrisko attiecību instrumentus komunikācijas izaicinājumu risināšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Tēla un reputācijas jēdziens, to veidošanās pamatprincipi.Lekcijas1.00auditorija
3Argumentācija komunikācijas vēstījumosLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Tēla un reputācijas jēdziens, to veidošanās pamatprincipi.Lekcijas1.00auditorija
3Argumentācija komunikācijas vēstījumosLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavošānās semināra uzdevumiem; patstāvīga literatūras studēšanas. Katram uzdevumam individuāli izstrādāti vērtēšanas kritēriji. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala atzīmi (10 baļļu sistēmā) veidos vērtējumi par: 1. līdzdalība lekcijās un semināros (apmeklējums): 5% 2. aktivitāte lekcijās un semināros: 5% 3. semināra uzdevumi: 60% 4. eksāmens (tests): 30%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pārzina sabiedrisko attiecību principus, sabiedrisko attiecību modeļus un galvenos sabiedrisko attiecību instrumentus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj kritiski analizēt organizāciju komunikāciju un to novērtēt.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie komunicē stratēģiski, spējot pielietot nepieciešamos sabiedrisko attiecību instrumentus, atbilstoši komunikācijas vajadzībām
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Grunig. Excellent public relations and effective organizations : a study of communication management in three countries : Larissa A. Grunig, James A. Grunig, David M. Dozier. 2002. NewJersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., P.306
2Grunig E. James. 2011. Public relations and strategic management: Institutionalizing organization-public relationship in contemporary society. Central European Journal of Communication 1.
3Grunig, James E. 1992. Excellence in Public Relations and Communication Management, New Jersey: LEA.
4Davidson, S. 2016. Public relations theory : An agonistic critique of the turns to dialogue and symmetry.
5Communication Ecologies: Analyzing Adoption of False Beliefs in an Information-Rich Environment. Science Communication, 40(5), 650–668.
6Dulek, R. E., & Campbell, K. S. 2015. On the Dark Side of Strategic Communication
7Katlips, S. M., Senters A. H., Brūms G. M. 2002. Sabiedriskās attiecības. Rīga: Avots
8Thomas, G. F., & Stephens, K. J. 2015. An Introduction to Strategic Communication. International Journal of Business Communication. Vol. 52(1) 3 –11
9Heath, Robert L. 2001. Handbook of Public Relations. Thousand Oaks, London un New Dehli: Sage Publications, Inc.
Papildu literatūra
1Argenti, Paul. A. 1996. “Corporate Communication as a Discipline: Toward a Definition.” Management Communication Quarterly. Volume 10, Issue 1, pp. 73–97
2Goldhaber, Gerald M. 1993. Organizational Communication. Brown & Benchmark Publisher.
3Oliver, S. 2007. Public Relations Strategy: 2nd edition. London: Kogan Page Limited.
4Spaho, Kenan. 2012. Organizational communication process.
5Kelly, Marylin S. 2006. Communication @ Work: Ethical, Effective and Expressive Communication in the Workplace. Boston: Pearson Education, Inc.