.
Sabiedrisko attiecību principi un metodes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:28
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_257 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Bibliotēkzinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lāsma Šķestere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir attīstīt zināšanu pamatbāzi, teorētisko pamatu, bez kura nav iedomājama sabiedrisko attiecību veiksmīga prakse. Kursu beigušajiem studentiem jābūt visaptverošai izpratnei par sabiedriskajām attiecībām, to lomu un nozīmi organizācijas veiksmīgā darbībā. Studentiem, kursu beidzot, jāprot analizēt dažādas sabiedrisko attiecību problēmas un pielietot sabiedrisko attiecību instrumentus komunikācijas izaicinājumu risināšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Tēla un reputācijas jēdziens, to veidošanās pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Argumentācija komunikācijas vēstījumos | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Tēla un reputācijas jēdziens, to veidošanās pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Argumentācija komunikācijas vēstījumos | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavošānās semināra uzdevumiem; patstāvīga literatūras studēšanas. Katram uzdevumam individuāli izstrādāti vērtēšanas kritēriji. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala atzīmi (10 baļļu sistēmā) veidos vērtējumi par: 1. līdzdalība lekcijās un semināros (apmeklējums): 5% 2. aktivitāte lekcijās un semināros: 5% 3. semināra uzdevumi: 60% 4. eksāmens (tests): 30% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pārzina sabiedrisko attiecību principus, sabiedrisko attiecību modeļus un galvenos sabiedrisko attiecību instrumentus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj kritiski analizēt organizāciju komunikāciju un to novērtēt. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie komunicē stratēģiski, spējot pielietot nepieciešamos sabiedrisko attiecību instrumentus, atbilstoši komunikācijas vajadzībām | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Grunig. Excellent public relations and effective organizations : a study of communication management in three countries : Larissa A. Grunig, James A. Grunig, David M. Dozier. 2002. NewJersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., P.306 | ||||||||
2 | Grunig E. James. 2011. Public relations and strategic management: Institutionalizing organization-public relationship in contemporary society. Central European Journal of Communication 1. | ||||||||
3 | Grunig, James E. 1992. Excellence in Public Relations and Communication Management, New Jersey: LEA. | ||||||||
4 | Davidson, S. 2016. Public relations theory : An agonistic critique of the turns to dialogue and symmetry. | ||||||||
5 | Communication Ecologies: Analyzing Adoption of False Beliefs in an Information-Rich Environment. Science Communication, 40(5), 650–668. | ||||||||
6 | Dulek, R. E., & Campbell, K. S. 2015. On the Dark Side of Strategic Communication | ||||||||
7 | Katlips, S. M., Senters A. H., Brūms G. M. 2002. Sabiedriskās attiecības. Rīga: Avots | ||||||||
8 | Thomas, G. F., & Stephens, K. J. 2015. An Introduction to Strategic Communication. International Journal of Business Communication. Vol. 52(1) 3 –11 | ||||||||
9 | Heath, Robert L. 2001. Handbook of Public Relations. Thousand Oaks, London un New Dehli: Sage Publications, Inc. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Argenti, Paul. A. 1996. “Corporate Communication as a Discipline: Toward a Definition.” Management Communication Quarterly. Volume 10, Issue 1, pp. 73–97 | ||||||||
2 | Goldhaber, Gerald M. 1993. Organizational Communication. Brown & Benchmark Publisher. | ||||||||
3 | Oliver, S. 2007. Public Relations Strategy: 2nd edition. London: Kogan Page Limited. | ||||||||
4 | Spaho, Kenan. 2012. Organizational communication process. | ||||||||
5 | Kelly, Marylin S. 2006. Communication @ Work: Ethical, Effective and Expressive Communication in the Workplace. Boston: Pearson Education, Inc. |