.
Ievads studijās un specialitātē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.02.2024 11:31:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PZK_019 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politika | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lelde Metla-Rozentāle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | ||||||||
Mērķis: | Kurss "Ievads studijās un specialitātē" ir izveidots ar mērķi sagatavot politikas zinātnes studentus turpmāko 3 – 5 gadu studiju darbam. Kursa gaitā studenti tiks iepazīstināti ar RSU ESF pamatprasībām attiecībā uz studiju procesa norisi un sadarbību starp studentiem un pasniedzējiem, piem., rakstu darbu saturisko izpildījumu un noformējumu, plaģiātisma un pašplaģiāta izpratni, akadēmiski atbilstošas informācijas meklēšanas iespējām bibliotēku resursos, kritisko domāšanu, portāla MyRSU izmantošanas iespējām studiju procesā utt. Vienlaikus kursa gaitā tiks sniegts ieskats arī izvēlētās akadēmiskās disciplīnas – politikas zinātnes un starptautisko attiecību pamatkoncepcijās, kā arī studenti dosies mācību ekskursijās uz Latvijas Republikas divām svarīgākajām politiskās pārvaldes institūcijām – Ministru Kabinetu un Saeimu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija. Ko nozīmē studēt – studiju organizēšanas process. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Tekstu analīzes un konspektēšanas iemaņas, kopsavilkumu un eseju tekstu veidošana. Akadēmiskā rakstība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Atsauces un to lietošana. Izziņas resursu akadēmiski korekta izmantošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Plaģiātisms – kas tas ir? | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Ētikas principu ievērošana studiju procesā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Kritiskās domāšanas prasmju apgūšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Akadēmiska referāta rakstīšanas iemaņas, referāta tēzes, referāta prezentācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Politika kā zinātne un, ko nozīmē studēt politiku? Valsts un politika kā sabiedrības pārvaldīšanas māksla. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
9 | Pārstāvniecība, vēlēšanas un politiskās partijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
10 | Latvijas valsts pārvaldes sistēmas uzbūve – likumdevējvara, izpildvara – politisko procesu norise. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
11 | LR augstāko likumdevējvaras un izpildvaras iestāžu – Saeimas un Ministru kabineta – apmeklējums: mācību ekskursija. | Nodarbības | 1.00 | mācību izbraukums | |||||
12 | Referāta tēžu prezentācija, diskusija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Jāapmeklē lekcijas – obligāti jāapmeklē 50% nodarbību. Ja apmeklējums ir mazāks par 50% (sešas nodarbības), modulis ir jāklausās atkārtoti nākamajā studiju gadā par papildu samaksu. 2. Sekmīgi jānokārto tests un aktīvi jāpiedalās semināra diskusijā, kurā Jums ir jāspēj paust argumentēts viedoklis, kas ir balstīts uz izlasīto literatūru. 3. Jāuzraksta kopsavilkumi, kuros jāatspoguļo būtiskākais par izlasīto literatūru (ja kopsavilkuma jautājums ir par obligāto literatūru) vai arī jāsniedz kvalitatīvas atbildes uz kopsavilkuma jautājumu(-iem), atbildes meklējot drošticamos informācijas avotos. Kopsavilkumi norādītajos termiņos ir jāiesniedz e-studijās pie katras nodarbības norādītā uzdevuma. Par katru kavēto dienu atzīme tiek samazināta par vienu balli. Ja līdz norādītajam termiņam students ir iesniedzis mazāk nekā 50% no visiem rakstu darbiem, vai, ja nesekmības vai neattaisnotu kavējumu dēļ 50% rakstu darbu ir novērtēti ar „0”, tad studentam studiju kurss ir jāapgūst atkārtoti nākamajā akadēmiskajā gadā par papildsamaksu. NB! Kursa „Ievads studijās un specialitātē” ietvaros, visi elektroniski iesniegtie rakstu darbi tiek laboti un pārbaudīti ar godīguma un plaģiātisma konstatācijas rīku TurnitIn. Līdz ar to studentiem jāsaprot, ka visi iesniegtie rakstu darbi tiks pakļauti tekstuālam salīdzinājumam ar citiem darbiem un internetu, lai pārliecinātos, vai tajos nav konstatējamas plaģiātisma pazīmes. 4. Jāiesniedz referāts, kas uzrakstīts, atbilstoši KA prasībām – min. 3 000 vārdi (!!), max. 4 500 vārdi (neskaitot: titullapu, satura rādītāju, izmantotās literatūras sarakstu!), burtu lielums – 12 (Times New Roman), atstarpe starp rindām – 1,5. Papildu informācijai par referāta saturu, lūdzu, skat. sadaļu „Referāti”. 5. Sekmīgi jānokārto eksāmens, kas sastāv no divām daļām – 1. daļā ir tests ar 25 slēgtajiem jautājumiem; 2. daļā ir viens esejas jautājums, kurā jāsniedz plašāka atbilde par kādu no kursa ietvaros aplūkotajām tēmām. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala atzīmi veido visu atzīmju summa. Zināšanas tiek vērtētas 10 ballu sistēmā. Gala atzīmi sastāda: • līdzdalība un atbilžu kvalitāte semināros – 15%; • kopsavilkumu jautājumu rakstiska analīze – 40%; • referāts – 25%; • eksāmena atzīme – 20%. Eksāmens sastāv no divām daļām: 1. daļā ir tests ar 25 slēgtajiem jautājumiem un 5 atvērtajiem jautājumiem; 2. daļā ir viens esejas jautājums, kurā jāsniedz plašāka atbilde par kādu no kursa ietvaros aplūkotajām tēmām. Studentiem, kas nebūs nokārtojuši visas augstākminētās prasības un neattaisnotu iemeslu dēļ eksāmenu kārtos pavasara vai rudens sesijā, eksāmena atzīme tiks samazināta par vienu balli. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Spēs identificēt situācijas, kurās ir jālieto atsauces. • Spēs identificēt būtiskāko informāciju tekstā, lai sniegtu atbildi uz esejas jautājumu. • Spēs izvērtēt ētiskus un neētiskus principus akadēmiskajā darbībā. • Spēs definēt politikas zinātnes pamatterminus. | ||||||||
Prasmes: | • Spēs patstāvīgi izveidot kopsavilkuma/esejas tekstu. • Spēs izvēlēties atbilstošāko literatūru informācijas datu bāzēs. • Spēs izskaidrot politikas zinātnes pamatdefinīcijas. • Spēs prezentēt referāta rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | • Spēs formulēt savu viedokli semināros. • Spēs izstrādāt patstāvīgu rakstu darbu, kas atbilst zinātniskas esejas prasībām. • Spēs argumentēti aizstāvēt savu viedokli zinātniskajā esejā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Beck, E.S. 2009. The Good, The Bad & The Ugly: or, Why It's a Good Idea to Evaluate Web Sources. Evaluation Criteria. Mexico: New Mexico State University Library. | ||||||||
2 | Bradley, S.G. 2005. Managing Competing Interests. In: Scientific Integrity. 3rd edition. Washington: ASM Press. | ||||||||
3 | Buholcs, J. Plaģiātisms akadēmiskā vidē. | ||||||||
4 | Heywood, A. 2007. Politics. Basingstoke; New York: Palgrave Macmillan. | ||||||||
5 | Keller, W.R. 2008. Introduction to Critical Thinking. In: Chemistry Connects to Critical Thinking. Gravitas Publications: Access Research Network. | ||||||||
6 | Macrina, F.L. 2005. Authorship and Peer Review. In: Scientific Integrity. 3rd edition. Washington: ASM Press. | ||||||||
7 | Mays, D.T. 2005. Ownership of Data and Intellectual Property. In: Scientific Integrity. 3rd edition. Washington: ASM Press. | ||||||||
8 | Orientation Lecture Series. Learning to Learn: Developing Critical Thinking Skills. Learning Centre: University of Sydney. | ||||||||
9 | Redman, P. 2006. Good Essay Writing: A Social Science Guide. 3rd edition. London: Sage Publications Ltd. | ||||||||
10 | Rowntree, D. 1998. The Myths and Realities of Being a Student. In: Learn How to Study: A Realistic Approach. 4th edition. London: Warner Books. | ||||||||
11 | RSU Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi. | ||||||||
12 | Trzeicak, J. and Mackay, S.E. 1998. Study Skills for Academic Writing. Student’s Book. NY: Prentice Hall. | ||||||||
13 | What is Plagiarism? Plagiarism.org. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Rowntree, D. 1998. Developing a Strategy for Reading. In: Learn How to Study: A Realistic Approach. 4th edition. London: Warner Books. |