.
Izglītojošu programmu plānošana un vadīšana rehabilitācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.03.2024 16:42:58
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_154 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zane Liepiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas profesionālajā darbībā, pedagoģijas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studējošo prasmes izvērtēt izglītības vajadzības rehabilitācijā dažādām grupām (pacienti, viņu aprūpētāji, kolēģi) un sagatavot un vadīt atbilstošas izglītības programmas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sabiedrības izglītība veselības jautājumos (health literacy) un tās novērtēšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Klīniskā izglītība un profesionālā pārraudzība: terminoloģija un konteksts. Klīniskās izglītības modeļi un procesa īpatnības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Mācīšana un mācīšanās: teorijas un metodes. Pārmaiņas praksē mācot un mācoties. Pacientu/ klientu un aprūpētāju izglītošana rehabilitācijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās un semināros; situācijas uzdevumu analīze grupās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība nodarbībās; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti patstāvīgie rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc kursa apguves studējošais spēs pielietot mācīšanās teorijas un metodes, klīniskās izglītības modeļus un pārzinās procesa īpatnības. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs izvērtēt vajadzību pēc izglītojošām programmām rehabilitācijās procesā dažādām mērķgrupām. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs veidot un vadīt izglītojošas programmas, atbilstoši savai profesionālajai kompetencei un mērķgrupas vajadzībām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kickbusch I., Pelikan J.M., Apfel F., Tsouros A.G. Health Literacy, The Solid Facts. World Health Organization, 2013. | ||||||||
2 | Haun J. Health Literacy Assessment, Rehabilitation and Health Assessment: Applying ICF Guidelines. Springer Publishing Company, 2010, Mpofu E, Oakland T, 673 – 695 pp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Magasi S., Durkin E., Wolf MS., Deutsch A. Rehabilitation consumers' use and understanding of quality information: a health literacy perspective. Arch Phys Med Rehabil. (Archives of physical medicine and rehabilitation), 2009 Feb;90(2):206-12. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Dreeben-Irimia O. Patient Education in Rehabilitation. Jones & Bartlett Publishers, 2010. ISBN 1449617751, 9781449617752 | ||||||||
2 | Green J., Tones K. Health Promotion: Planning and Strategies. Sage Publications. ISBN-10: 1847874908 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas resursi |