Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodes rehabilitācijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.08.2022 15:32:24
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_220LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Signe Tomsone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)9Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas36
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamatzināšanas par pētniecības metodēm.
Mērķis:
Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības procesa vadība, ētiskie aspekti pētniecībā. Diskusija par ētiskajiem aspektiem rehabilitācijāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Sistēmiskie pārskati: tipoloģija, kritiska analīzeLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Kvantitatīvās pētījumu metodesLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Jaukta tipa pētījumu metodesLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Kvalitatīvās pētījumu metodesLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6No tēzēm pie publikācijas – zināšanu pārnese. Diskusijas par pētījumu piemēriemLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošajiem jāizvēlas viena pētījuma metode, individuāli vai grupā jāsagatavo un jānovada nodarbība par šo metodi, vēršot uzmanību uz specifiskiem jautājumiem – zinātniskais stiprums, kļūdas iespējamība, drošums un pamatotība.
Vērtēšanas kritēriji:
Sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā, vērtējums (docētāji un studiju biedri) par dažādiem mācību uzdevumiem studiju kursā veidos kumulējošo vērtējumu eksāmenā: - patstāvīgi sagatavota un novadīta nodarbība- 60% - individuāli veiktie uzdevumi- 40%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie izpratīs un izvērtēs teorijas un uz pierādījumiem balstītas zināšanas, spēs analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus.
Prasmes:Studējošie spēs novērtēt pētniecības paradigmas, kas ir pamatā zināšanu attīstībai, apgūs vairākas pētījumu metodikas un analītiskās stratēģijas. Spēs vadīt pētniecības procesu, ievērojot ētikas principus.
Kompetences:Studējošie spēs izvirzīt savai nozarei atbilstošus pētniecības jautājumus, sagatavot pētījumu pieteikumus un plānot pētījuma procesu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte, 2021.
2Arienti C, Armijo-Olivo S, Minozzi S, et al60 Methodological issues in rehabilitation research: a scoping reviewBMJ Evidence-Based Medicine 2019;24:A35.
3Ārvalstu studentiem/For international students:
4Arienti C, Armijo-Olivo S, Minozzi S, et al60 Methodological issues in rehabilitation research: a scoping reviewBMJ Evidence-Based Medicine 2019; 24:A35.
Papildu literatūra
1Pētniecība: teorija un prakse. Zin.red.- K. Martinsone, A. Pipere, D. Kamerade. Rīga, Raka, 2016.
Citi informācijas avoti
1Elektroniskie informācijas resursi