Pārlekt uz galveno saturu

Cilvēkresursu vadība uzņēmējdarbībā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:36
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_235LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Juta Irbe
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mikroekonomika, Makroekonomika.
Mērķis:
Veidot studentiem izpratni par cilvēkresursu vadību uzņēmējdarbībā, kā arī attīstīt kompetences cilvēkresursu vadībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kas ir cilvēkresursi? Paaudzes darba tirgū – to iedalījums; motivējošo faktoru salīdzinājums.Lekcijas2.00auditorija
2Pārmaiņas darba tirgū – globalizācija un tās sekas; attālinātais darbs u.c.; digitālie rīki cilvēkresursu vadībā. Cilvēkresursu vadība un tās loma uzņēmējdarbībā - personāla vadības funkcijas un personāla vadītāju loma.Nodarbības2.00auditorija
3Personāla plānošanas mērķi un uzdevumi; darba tirgū pieprasītākās prasme. Personāla atlases process un veidi; atgriezeniskā saite personāla atlases procesā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Onboardings - kā atvieglot darba uzsākšanas procesu un padarīt to neaizmirstamu. Adaptācijas periods - adaptācijas perioda uzdevumi, mērķi un veidi. Mentorings - kas ir mentors un kādi ir tā uzdevumi.Nodarbības1.00auditorija
5Cilvēku tipoloģijas, cilvēkresursu novērtēšana un attīstībaLekcijas1.00auditorija
6Komandas veidošanas uzdevumi un veidi; komandas vadītāja loma. Darbinieka iesaistes loma; mīti par darbinieku iesaisti. Kas ir dažādība darba vidē, tās pozitīvais pienesums.Nodarbības1.00auditorija
7Darba samaksas jēdziens un sastāvdaļas. Labbūtība – Gallup Q12 tests.Lekcijas1.00auditorija
8Kas ir darbinieku motivācijas sistēma; motivējoši faktori; kā izstrādāt motivācijas sistēmu uzņēmumā; Uz vērtībām balstīta motivācijas sistēma. Kas ir emocionālā inteliģence uzņēmējdarbībā; kā attīstīt emocionālo inteliģenci; bloki, kas kavē emocionālās inteliģences attīstību.Nodarbības1.00auditorija
9Konflikta skaidrojums, tā rašanās cēloņi, veidi un tipi. Risināšanas veidi. Mediācija kā konflikta risināšanas iespēja. Darba likums un tā sastāvdaļas. Citi normatīvie akti, kas regulē darba tiesiskās attiecības (Satversme, Civillikums u.c.).Lekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras analīze, kopsavilkuma izstrāde, mājas uzdevumu izpilde, grupu darbs un prezentāciju sagatavošana, referāta sagatavošana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Lekciju un semināru apmeklējums – 5%, līdzdalība semināros – dalība aktivitātēs un diskusijās, grupu uzdevumu izpilde, prezentācijas – 15%. Kopsavilkums un mājas uzdevumu vērtējums – 20%. Referāts un tā prezentācija – 20%; Eksāmens – 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pamatzināšanas par cilvēkresursu vadību uzņēmējdarbībā - spēs pielietot izpratni par cilvēkresursu vadības lomu un mērķiem uzņēmējdarbības mērķu sasniegšanā.
Prasmes:Spēja orientēties cilvēkresursu vadības lomā un mērķos. Spēja analizēt nepieciešamo literatūru un citus avotus cilvēkresursu vadīšanas jautājumos, kas būs nepieciešami turpmākajā profesionālajā darbībā.
Kompetences:Kritiska informācijas analīze - spēja patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju. Spēja prezentēt. Izpratne par cilvēkresursu vadības procesiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Dombrovska, Ludmila Rita. Cilvēkresursu kapitāla vadība. Zvaigzne ABC, 2009.
2Dombrovska, L.R. Cilvēkresursu kapitāla vadība. Teorija un prakse
3Melbārde, I., Zeltiņš. Mācība par personisko meistarību. 1. un 2. grāmata, 2017.
4Reņģe, V. Mūsdienu organizāciju psiholoģija. R: Zvaigzne ABC, 2010.
5Psiholoģija 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Rīga: Zvaigzne ABC, 2015.
6Psiholoģija 3. Lietišķās jomas. Rīga: Zvaigzne ABC, 2015.
7Felzers G. Motivēšanas veidi. Zvaigzne ABC, 2006.
8Bradberry, T., Greaves, J. Emotional Intelligence. TalentSmart, 2009.
9Leiendekers, A. Konfliktu vadība: konfliktu vadības prasmes un kompetences mūsdienīgiem vadītājiem. Rīga: J.L.V., 2016.
Papildu literatūra
1Baltic Institute of Social Sciences. Darba strīdu efektīvākas risināšanas iespējas Latvijā. BISS, 2018.
2Zvērinātu advokātu birojs BDO „Zelmenis & Liberte”. Darba likums ar komentāriem. Rīga: LBAS
3Latvijas Republikas Satversme
4LR Darba likums
5LR Darba aizsardzības likums
Citi informācijas avoti
1http://www.mediacija.lv/
2www.cilvekutipi.lv
3www.hr-guide.com
4www.humanresourcemanagement.co.uk
5www.thesuccessprinciples.com
6https://www.enjoyrecruitment.lv/lv/pildit-disc-testu