Pārlekt uz galveno saturu

Erasmus projekts: Oral Hygienists in changing World

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.11.2023 16:22:56
Par studiju kursu
Kursa kods:SUAS_001LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Mērķauditorija:
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Egita Senakola
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Zobu terapijas un mutes veselības katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mērķis:
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1 Sociālie mediji. Intensīvās nedēļas praktiskā informācija un saturs, kā arī tas, kā lietot sociālos medijus šīs nedēļas laikā ( P.Vos, Hogeschool UCLL).Lekcijas1.00auditorija
2Globālā mutes veselības stratēģija 2030. gada perspektīvā. (E.Senakola, RSU)Lekcijas1.00auditorija
3Neinvazīva un minimāli invazīva kariess ārstēšana (I.Maldupa, RSU).Lekcijas1.00auditorija
4Zobu higiēnistu lomas atzīšana periodonta slimību ārstēšanā saistībā ar EFP izstrādātām S3 līmeņa klīniskajām vadlīnijām (U. Stāmere, RSU)Lekcijas1.00auditorija
5Zobu higiēnists Austrālijā. (K. Clemente, Austrālija)Lekcijas1.00auditorija
6Labklājība mutes veselības speciālistiem un mutes veselības veicināšanas optimizēšana.Lekcijas1.00auditorija
7Ieskats manā universitātē un zobu higiēnista studiju programmā. Mutes veselības aprūpes sistēma un Zobu higiēnistu lomas/ darba apraksts katrā valstī. (Victoria Wilson, UK)Nodarbības1.00E-studiju vide
8Digitālais & Sociālo mēdiju modulis. (Peter Vos)Nodarbības1.00auditorija
9Trīs galvenie mutes veselības aprūpes/ mutes veselības veicināšanas izaicinājumi visā pasaulē.Nodarbības1.00auditorija
10Prezentāciju veidošana. Grupu darbs.Nodarbības1.00auditorija
11Kopsavilkums. Atgriezeniskās saites iesniegšana.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Darbs grupās - izveidot, izstrādāt izglītojošu materiālu par mutes veselību publicēšanai sociālajos medijos, kādai noteiktai sabiedrības grupai. Izmantot zinātniski pamatotu informāciju. Izveidot prezentāciju par izvēlēto tēmu. Kursa noslēgumā sniegt atgriezenisko saiti par šo kursu un aizpildīt kursa novērtēšanas anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Izstrādāts un prezentēts izglītojošs materiāls sociāliem medijiem. Aktīva darbība un dalība visās lekcijās un nodarbībās. Sniegta atgriezeniskā saite par kursu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Zināšanas par zobu higiēnistu lomu mutes veselības veicināšanā visā pasaulē. Studenti atpazīst stiprās un vājās puses, potenciālajiem ieguvumiem un briesmām, ko rada sociālo mediju izmantošana mutes veselības veicināšanā un aprūpē. Izpratne par to, kā veidot un pielietot sociālos mēdijus mutes veselības veicināšanā starp dažādām kultūrām.
Prasmes:Studiju kursa noslēgumā studenti izstrādā izglītojošu uzskates materiālu par mutes veselības problēmām un izmanto piemērotāko un drošāko sociālo mēdiju informācijas publiskošanai angļu valodā.
Kompetences:Spēj pielietot gūtās zināšanas mutes veselības veicināšanā dažādām sabiedrības grupām, kompetenti un droši izmantojot sociālos mēdijus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Duane B, Stancliffe R, Miller FA, Sherman J, Pasdeki-Clewer E. Sustainability in Dentistry: A Multifaceted Approach Needed. J Dent Res. 2020 Aug; 99(9):998-1003. doi: 10.1177/0022034520919391. Epub 2020 May 11. PMID: 32392435.
2Marijke De Veirman, Ilse Bruwiere and Eveline Mollaert. SMI Barometer 2021-2022 Research at Artevelde. University of Applied Sciences How do Belgian youngsters experience branding and influencer marketing via social media? May 2022
3Margaret Lemaster, BSDH, MS and Haley Bobadilla. Oral Health Goes High Tech. Social media can aid clinical efforts by helping patients comply with treatment regimens. Jan 9, 2015
4Nigel Pitts & Domenick Zero Executive Summary White Paper on Dental Caries Prevention and Management. September 2017
5Schwendicke F., Blatz M., Uribe S., Cheung W., et.al. Artificial Intelligence for dentistry. 2023. FDI
Papildu literatūra
1FDI World Dental Federation (FDI)
2Ending childhood dental caries: WHO implementation manual. Geneva: World Health Organization; 2019.
3Urquhart O, Tampi MP, Pilcher L, Slayton RL, et.al. Nonrestorative Treatments for Caries: Systematic Review and Network. Meta-analysis. J Dent Res. 2019 Jan;98(1):14–26.
Citi informācijas avoti
1TAFE South Australia International
2The Way of Mediation. The Art of Breathing.
3The European Federation of Periodontology (EFP) Guideline on treatment of stage I-III periodontitis
4P.Vos. BIP Oral hygienist in changing World.