.
Pašefektivitāte un pašregulācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:11.10.2021 14:32:37
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_298 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Beate Evelīna Dišlere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt iespēju studentiem apgūt pašefektivitātes un pašregulācijas koncepcijas un attīstīt prasmi tās pielietot turpmākajā profesionālajā darbībā (mērķu uzstādīšana, uzvedības maiņa, stresa menedžments, psiholoģiskās labklājības veicināšana). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija: pašefektivitāte un pašregulācija. Problēmas identifikācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Stress un stresa pārvarēšanas stratēģijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
3 | Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Emocijas un emociju regulācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Motivācija un tās loma pašregulācijā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
9 | Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija: pašefektivitāte un pašregulācija. Problēmas identifikācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Stress un stresa pārvarēšanas stratēģijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
3 | Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
6 | Emocijas un emociju regulācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
7 | Motivācija un tās loma pašregulācijā. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
8 | Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
9 | Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Studenti patstāvīgi apgūst videolekciju materiālu un aizpilda pašpārbaudes testus par lekciju tēmām. 2. Izstrādā individuālo plānu psiholoģiskās labklājības uzlabošanai un prezentē to seminārnodarbībā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Videolekciju apgūšana, pašpārbaudes testu izpilde, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, kuru laikā tiek veikti uzdevumi individuālā plāna patstāvīgai izstrādei – 40%. 2. Sagatavots un prezentēts patstāvīgi izstrādāts individuālais plāns psiholoģiskās labklājības uzlabošanai – 60%. Gala vērtējums tiek izlikts 10 ballu skalā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti definē pašefektivitāti; apraksta psiholoģisko labklājību ietekmējošus faktorus; izprot saistību starp indivīda uzvedību/ sasniegumiem un pārliecībām. | ||||||||
Prasmes: | Studenti apraksta pašregulācijas un pašefektivitātes lomu indivīda funkcionēšanā un psiholoģiskajā labklājībā; izmanto kritiskās domāšanas spējas, analizējot individuālos mērķus un pašregulācijas/ pašefektivitātes attīstības paņēmienus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti diskutē par saistību starp cilvēku uzvedību, pašregulāciju un psiholoģisko labklājību; balstoties uz iegūtajām zināšanām, studenti formulē individuālo mērķi un izstrādā tā sasniegšanas plānu; izmanto veselīgās prakses, lai uzlabotu psiholoģisko labklājību un sasniegumus; kritiski analizē savu uzvedību un psiholoģisko labklājību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
2 | Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
3 | Davis, M., Eshelman, E. R., & M`Kay, M. (2008). The Relaxation & Stress Reduction. Workbook. Accessible Publishing Systems PTY, Ltd. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Mārtinsone, K. Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU izdevniecība. | ||||||||
5 | Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy : transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge. | ||||||||
6 | Zeidner, M., Pintrich, P. R., & Boekaerts, M. (2005). Handbook of Self-regulation. Burlington, MA: Academic Press. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
9 | Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc. | ||||||||
10 | Davis, M., Eshelman, E. R., & M`Kay, M. (2008). The Relaxation & Stress Reduction. Workbook. Accessible Publishing Systems PTY, Ltd. (akceptējams izdevums) | ||||||||
11 | Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy : transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998). | ||||||||
2 | Flaten, M, & al.Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications. Academik press. | ||||||||
3 | Friedman, H.S., Schustack, M. W. (2012) Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon. | ||||||||
4 | Kingstown, S (2009). Roadways to healthy living : a guide for effective stress management. Pro-Change Behavior Systems, Ins. | ||||||||
5 | Oxington, K. V. (2006). Psychology of Stress. Nova Science Publishers Inc. | ||||||||
6 | Mārtinsone, K., Sudraba, V. (2016). Veselības psiholoģija. RSU, Rīga. | ||||||||
7 | Selye, H. (2012). Mana mūža stress : zinātnieka memuāri / Hanss Selje. Rīga: Jumava. | ||||||||
8 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
9 | Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998). | ||||||||
10 | Flaten, M, & al.Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications. Academik press. | ||||||||
11 | Friedman, H.S., Schustack, M. W. (2012) Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon. | ||||||||
12 | Oxington, K. V. (2006). Psychology of Stress. Nova Science Publishers Inc. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Social Behavior & Personality: an international journal | ||||||||
2 | Journal Of Behavioral Medicine |