Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Sporta un uztura katedra
Kredītpunkti / ECTS:4 / 6
Kursa vadītājs:Lāsma Spundiņa
Studiju tips:Nepilna laika
Līmenis:Īsā cikla (Pirmā līmeņa)
Mērķauditorija:Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Psiholoģija

Mērķis

Veidot vispārīgu priekšstatu par sporta psiholoģijas zinātni un sporta psiholoģiskajiem aspektiem, veidot izpratni par indivīda emocionālo, kognitīvo un personības attīstību dažādos vecumposmos un attīstību ietekmējošiem aspektiem. Padziļināt zināšanas par saskarsmi un saskarsmes līdzekļiem profesionālā vidē. Attīstīt iemaņas sarunā ar klientu, identificēt klienta galvenās problēmas, apgūt motivēšanas pamatprasmes, izmantojot motivējošās intervijas principus. Atpazīt un izprast klientu tipus un motīvus dzīvesveida izmaiņām. Atpazīt konflikta pazīmes, novērtēt konflikta nozīmi un pielietot tā risināšanas prasmes.

Priekšzināšanas

Vidusskolas līmeņa zināšanas sociālajās zinātnēs.

Rezultāti

Zināšanas

Studenti raksturo psiholoģiju kā zinātni un tās galvenos uzdevumus, izprot psiholoģijas nozīmi sportā un darbā ar sportistiem. Pārzina galvenos personības attīstības jēdzienus un attīstības stadijas. Izprot emocionālo un kognitīvo aspektu nozīmi personības attīstībā. Izprot mērķu izvirzīšanas un motivācijas lomu sportā. Raksturo saskarsmes komponentus, kas ir pamatā kontakta dibināšanai un uzturēšanai ar klientu, atpazīst un izprot klientu personības tipus un motīvus dzīvesveida izmaiņām. Identificē klienta galvenās problēmas. Definē konflikta pazīmes.

Prasmes

Spēs analizēt personības attīstības, kognitīvo procesu, līderības un citus psiholoģijas aspektus sportā un sporta psiholoģijas pētījumos.
Spēc pielietot aktīvo klausīšanos, profesionāli vada sarunu ar klientu, kā arī vada motivējošo interviju. Spēs atpazīt klienta veselības uzvedības pārmaiņu procesu un motivē klientu problēmu risināšanai un mērķu sasniegšanai. Spēs pielietot konflikta risināšanas prasmes.

Kompetences

Studenti izprot personības attīstības saistību ar fiziskajām spējām, pielāgo komunikācijas un motivēšanas prasmes, atbilstoši attīstības un spēju līmenim dzīves kvalitātes un fiziskās aktivitātes paaugstināšanai. Diferencē komunikāciju ar dažādām klientu grupām, novērtē klienta motivāciju un nepieciešamību pielietot motivējošo interviju. Lieto aktīvās klausīšanās un motivēšanas prasmes, atbilstoši klienta veselības uzvedības pārmaiņu procesam.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.