Otorinolaringoloģija (ORLK_007)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Izglītot studentus par otorinolaringoloģijas nozīmi kopējā patoloģijā, iepazīstināt studentus ar ausu, deguna un kakla saslimšanām (to klīniskām izpausmēm, diagnostiku, profilaksi un ārstēšanu), kā arī sniegt prasmes un iemaņas ausu, deguna un kakla izmeklēšanā.
Priekšzināšanas
Anatomijā, fizioloģijā, t.sk. patoloģiskajā fizioloģijā, akustikā, vispārējā ķirurģijā un farmakoloģijā. Vēlamas zināšanas radioloģijā, onkoloģijā, infekcijas slimībās un neiroloģijā.
Rezultāti
Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas un spēs: • raksturot deguna, deguna blakusdobumu, rīkles, balsenes un auss klīnisko anatomiju, izklāstīt to fizioloģiju un galvenās funkcijas; • aprakstīt dzirdes un līdzsvara aparāta uzbūvi, darbības principus, iespējamos traucējumus; • izskaidrot runas, valodas un balss veidošanos; • identificēt ausu, kakla un deguna slimības; • klasificēt ārstēšanas metodes un organizēt ārstēšanas plānu; • savlaicīgi atpazīt slimību komplikācijas, sarežģītu un grūti ārstējamu slimību gadījumā organizēt starpdisciplināru sadarbību; • izskaidrot LOR orgānu anatomisko īpatnību nozīmi dažādās vecuma grupās.
Studiju kursa apguves rezultātā studenti: • demonstrē prasmes un iemaņas LOR orgānu endoskopiskā izmeklēšanā; • prot interpretēt papildus izmeklējumu – rinomanometrijas, dzirdes pārbaužu un radioloģisko izmeklējumu rezultātus; • spēj izskaidrot un ieteikt pacientiem un/ vai viņu vecākiem nepieciešamās ausu, kakla un deguna slimību profilakses metodes, dzirdes higiēnas metodes; • orientējas ausu, kakla un degunu slimību medikamentozās un ķirurģiskās ārstēšanas metodēs.
• Spēj plānot savu zinātnisko darbu, izmantojot literatūras pārskatos atrastos uz zinātniskiem pierādījumiem balstītos medicīnas pētījumu rezultātus; • pamato savu viedokli slimību ārstēšanas plāna izstrādāšanā; • novērtē un prognozē slimību rezultātu; • pārzina LOR orgānu onkoloģisko slimību riska faktorus, ārstēšanas metodes un prognozi ietekmējošos faktorus.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna, MF | 8 | Maģistrs | Obligāts | Gunta Sumeraga, Arturs Barščevskis, Jānis Sokolovs, Jegors Safronovs, Kitija Daina, Romāns Dzalbs, Nadežda Starinska, Linda Nimroda, Diāna Raumane, Ilze Dobele, Diāna Katoviča, Elza Rāte, Andrejs Lifšics, Oļegs Sokolovs-Karijs, Kristina Karganova, Marks Ronis, Alise Adoviča, Māreta Audere-Balode, Anda Pūķe, Vita Konopecka, Estere Jansone, Reinis Jansons, Daiga Lifšica, Ligita Kupica, Kristaps Dambergs, Ingus Vilks, Katrīna Tomiņa | |
Medicīna, SSNMFz | 7 | Maģistrs | Obligāts | Gunta Sumeraga, Ilze Dobele, Kristaps Dambergs, Romāns Dzalbs, Kristina Karganova, Ligita Kupica, Andrejs Lifšics, Diāna Raumane, Marks Ronis, Oļegs Sokolovs-Karijs, Ingus Vilks, Reinis Jansons, Alise Adoviča, Katrīna Tomiņa, Māreta Audere-Balode, Anda Pūķe, Vita Konopecka, Daiga Lifšica |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Medicīna, SSNMF | 7 | Maģistrs | Obligāts | ||
Medicīna, MF | 7 | Maģistrs | Obligāts |