Skip to main content
Page is available only in Latvian
Studentiem

Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Komunikācijas fakultātes studentes uzvarējušas sociālo mediju kampaņu hakatonā jauniešiem Mediathon.

dezinfice_dezinformaciju.png

To rīko Baltijas Mediju izcilības centrs un biedrība New East sadarbībā ar Nīderlandes vēstniecību Latvijā. Studentu ideja – kampaņa Dezinficē dezinformāciju – tēmēta Covid-19 krīzes pārvarēšanai, iedzīvotāju atbildības veicināšanai un vakcinācijas popularizēšanai. Nacionālā mērogā kampaņa tiks publicēta platformās pieci.lv un lsm.lv.

RSU studentu hakatona komandu veidoja trīs Komunikācijas fakultātes studentes: Sandra Aleksandra Lode, Madara Iverta Orlova un Linda Laizāne. Augstskolā viņas apgūst multimediju komunikāciju un profesionālās prasmes vienlaikus slīpējušas RSU studentu medijā. Vaicāta par ideju pieteikties Mediathon, Sandra Aleksandra Lode saka: “Redzot mums apkārt intensīvo dezinformāciju saistībā ar Covid-19, sapratām, ka arī mēs varam ietekmēt tās izplatīšanos."

Hakatonā ar jauniešu komandām divu dienu garumā strādāja mentori. Re:Baltica faktu pārbaudes projekta Re:Check vadītāja Evita Puriņa stāstīja par informācijas verificēšanu, satura analīzi un sabiedrības viedokļa veidošanu, kā arī dezinformācijas izplatību tieši pandēmijas laikā. Ar interneta žurnālistikas pamatiem iepazīstināja portāla lsm.lv galvenā redaktore Marta Cerava. Savukārt par mediju kampaņu izveidi un auditorijas iesaisti hakatonā runāja LR5/ pieci.lv radošais direktors Toms Grēviņš.  
 
Hakatona gaitā komandas izstrādāja savu kampaņu idejas, un tās idejas, kas guva atbalstu hakatona finālā, pēcāk tika jau detalizēti attīstītas un slīpētas ar mentoru iesaisti. Šonedēļ kampaņa tiek nodota lasītāju un klausītāju vērtējumam, startējot platformās lsm.lv un pieci.lv, kā arī RSU studentu medija Skaļāk sociālajos medijos Instagram, YouTube, TikTok un Facebook.  

“Mūsu fokusā ir viltus ziņu izplatīšanās un medijpratība,” uzsver Madara Iverta Orlova. “TikTok video veidoti par to, kas notiek ar tevi, kad dalies ar nepatiesām ziņām, Facebook video dod padomus, kā atpazīt dezinformāciju, bet Instagram storiji izaicina pārbaudīt savas prasmes.” 

Konkursā iegūto pirmo vietu studentes dala ar Ludzas 2. vidusskolas jauniešiem, un katra komanda saņēmusi naudas balvu 500 eiro apmērā, kuru paredzēts izlietot mediju tehnikas iegādei.