Pārlekt uz galveno saturu
Darbiniekiem
Konferences, semināri

RSU Pedagoģiskās izaugsmes centrs 23. maijā plkst. 12.00 Senāta zālē RSU docētājus aicina uz semināru Neirozinātne – instruments, lai izprastu un motivētu studentus un mūs pašus (Using Neuroscience To Understand And Motivate Our Students – And Us!), ko vadīs Oklendas Universitātes (Ročestera, Mičiganas štats) inženierzinātņu profesore Barbara Ouklija (Barbara Oakley).

Viņas (attēlā) darbs cieši saistīts ar neirozinātnes un socioloģijas krustpunktu pētniecību, un šajā seminārā viņa četru stundu garumā dalīsies savā pieredzē par to, kā smadzeņu darbība ietekmē mācīšanos.

Šī ir vienreizēja iespēja uzzināt arī par pārsteidzošajām priekšrocībām, ko sniedz slikta atmiņa un lēnāks mācīšanās temps. 

barbara_oakley01.jpg

Tomēr, iespējams, būtiskākais jautājums, uz kuru gūsiet atbildi seminārā, būs par to, kāpēc pasaulē, kurā mācīšanās ir vērsta uz studējošo mācīšanās vajadzībām, docētājs arvien ir un paliks neaizvietojams.

Seminārs notiks angļu valodā.

Profesore guvusi atzinību visā pasaulē

Prof. Barbaras Ouklijas zinātniski pētnieciskais darbs galvenokārt veltīts neirozinātnes un sociālās uzvedības sarežģītajai saiknei. Viņai ir izdevies uzrunāt miljoniem studējošo, skolotāju un docētāju, izdodot tādas grāmatas kā A Mind for Numbers, Learning How to Learn, Uncommon Sense Teaching: Practical Insights in Brain Science to Help Students Learn, kas ieguvušas atzinību no mācīšanās un mācīšanas pētniekiem visa pasaulē.

Viņa ir pasaulē atzīta speciāliste un publicējusies tādos starptautiski atzītos žurnālos kā Proceedings of the National Academy of Sciences, Wall Street Journal un The New York Times. Turklāt viņas 2017. gada pētījums Wall Street Journal ticis raksturots kā "revolucionārs".

barbara_oakley09.jpg

Prof. Barbara Ouklija ir viena no izcilākajām ekspertēm tiešsaistes kursu izveidē, kas pieejami plašai mērķauditorijai. Viņa ir līdzautore vienam no pasaulē populārākajiem tiešsaistes kursiem, kurā reģistrēti vairāk nekā trīs miljoni interesentu, – tas ir Kalifornijas Universitātes Sandjego mācīšanās platformas Coursera piedāvātais kurss Kā mācīties mācīties (UCSD-Coursera's Learning How to Learn). Kursa pamatā ir viņas grāmatā A Mind for Numbers, kas kļuvusi par New York Times bestselleru, paustās atziņas.

Neskatoties uz nozīmīgo pieredzi un panākumiem zinātnē, prof. B. Ouklijai ir bijusi plaša pieredze dažādās jomās. Karjeras sākumā viņa dienēja ASV armijā, kur tika paaugstināta par kapteini un atzīta par izcilu militāro zinātnieci. Barbara Ouklija strādājusi arī par sakaru eksperti Dienvidpola stacijā Antarktīdā un bijusi krievu valodas tulce uz padomju traleriem Beringa jūrā.

Smadzeņu un neironu noslēpumainā daba mācīšanās procesā

Pedagoģiskā izaugsmes centra kolēģi ir aicinājuši prof. Barbaru Oukliju dalīties savā pētnieciskajā un praktiskajā pieredzē, sniedzot RSU docētājiem iespēju uzzināt vairāk par to, kā viņa no matemātiku nīstošas humanitāro zinātņu cienītājas kļuva par izcilu inženierzinātņu profesori. Šis stāsts kalpo kā pāreja, kas aizvedīs pie daudz dziļāka stāsta par smadzeņu un neironu dzīlēm un tajā notiekošo procesu nozīmi mācīšanās laikā. 

Pēc semināra jūs varēsiet:

  • izskaidrot atšķirību starp deklaratīvo (hipokampu) procedurālo un (bazālo gangliju) mācīšanos un to, kāpēc abas mācīšanās stratēģijas ir svarīgas;
  • aprakstīt atšķirību starp konsolidāciju un savstarpējo pārklāšanos un paskaidrot, kāpēc abi procesi ir svarīgi mākslas, lasīšanas, matemātikas, valodas un daudzu citu jomu apguvē;
  • paskaidrot, izmantojot neirozinātnes atziņas, kāpēc izgūšanas prakse (mācīšanās paņēmiens, kurā studējošais atsauc atmiņā kādu noteiktu informāciju) ietver daudz vairāk nekā vienkāršu faktu iegaumēšanu;
  • skaidrot neironu shēmas un to saistību ar motivāciju un identitātes izjūtu.
Missing content item.