Pārlekt uz galveno saturu
Studentiem
COVID-19

Fiziskās distancēšanās ierobežojumi Covid-19 pandēmijas laikā ir izaicinājuši docētājus visā pasaulē radīt inovatīvus veidus, kā nodrošināt studiju procesu attālināti. Oktobra beigās Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Medicīnas izglītības tehnoloģiju centrā (MITC) tika sākta e-simulācija anestezioloģijas, intensīvās terapijas un neatliekamās medicīnas kursa studentiem.

E-simulācijā tika izspēlēti pieci scenāriji ar mērķi papildināt studentu prasmes stabilizēt kritiski slima bērna stāvokli un attīstīt iemaņas aprūpēt intensīvās terapijas nodaļas pacientus. "Meklējot alternatīvas, kas dotu iespēju studentiem attīstīt klīniskās prasmes attālināti, sapratu, ka ar studentu atbalstu un virtuālo platformu starpniecību var izspēlēt jebkuru klīnisko situāciju. Izveidoju nodarbību plānu platformā Virtual Resus Room,” stāsta RSU asistente un MITC simulācijas instruktore Anastasija Gromova.

mitc_e-simulacija00.jpg

Virtual Resus Room struktūra ir lietotājam draudzīga un vienkārša. Tā dod iespēju docētajam izmantot dažādus audio un vizuālos efektus, lai visu maksimāli pietuvinātu realitātei. Vizuālo daļu nodrošina koplietojams Google slaids, kas ir izstrādāts tā, lai tajā būtu redzams galvenais medicīniskās telpas aprīkojums. Katram studentam un docētājam datorā ir atvērts viens un tas pats slaids – lai ar to varētu darboties reālajā laikā. Audio tiek nodrošināts, izmantojot Zoom čatu jeb tērzētavu vai lejupielādējot failu slaidā. Reālajā laikā docētājs var deleģēt studentiem lomas vai prezentēt klīnisko gadījumu. Savukārt studentiem ir iespēja izteikties, sadalīt pienākumus komandā un kopīgi panākt virtuālā pacienta stabilizēšanu un e-simulācijas scenārija izspēli.

"Studenti ar lielu azartu pieslēdzas šādām nodarbībām. E-simulācijā viņi galvenokārt izbauda to, ka arī attālināti var izmēģināt ko jaunu, iegūt jaunas prasmes un pats svarīgais – darboties patstāvīgi. Tā ir lieliska iespēja, kā veidot nodarbības saturu, scenārija "ainu", kā arī padarīt izspēli maksimāli radošu, vizualizējot dažādas medicīniskas intervences no studentu puses," stāsta Anastasija.

mitc_e-simulacija01.jpg

Studenti ļoti pozitīvi novērtē piedāvāto e-simulāciju, kas ļauj pilnveidot klīnisko domāšanu, izstrādāt pareizo taktiku un soļu secību palīdzības sniegšanai dažādās situācijās, kā arī uzlabo līderības prasmes un prasmi strādāt komandā: "Domāju, ka e-simulācija nākotnē attīstīsies un dos iespēju dalīties pieredzē arī ar ārzemju kolēģiem," norāda anestēzijas, intensīvās un neatliekamās aprūpes māsas pamatspecialitātes students Rolands Iraids.