Pārlekt uz galveno saturu
Preses relīzes

Rīgas Stradiņa universitātē maģistra studiju programmā „Mākslas terapija” profesionālā maģistra grāda veselības aprūpē un mākslas terapijas speciālista kvalifikācijas iegūšanai tiks īstenota jauna specializācija – drāmas terapija.

Šovasar Rīgas Stradiņa universitāte paredz līdztekus jau esošajām specializācijām - vizuāli plastiskā māksla, deju un kustību terapija un mūzikas terapija reflektantu uzņemšanu arī jaunajā specializācijā.

Mākslas terapija ir specializēta metode, kuras uzdevums ir palīdzēt klientam un pacientam izpaust un pārstrādāt (izstrādāt) neapzinātās vai apspiestās emocijas un domas, attīstīt iekšējās kontroles izjūtu, atvieglot ārstēšanas procesu, pilnveidot starppersonu kompetenci, atklāt vai apzināt savu iekšējo potenciālu un resursus, attīstīt mākslinieciskās spējas (radošo domāšanu, spontanitāti) u.c.

Svarīgas dimensijas mākslas terapijā ir gan radošais, gan terapeitiskais process, gan arī simboliskais darba rezultāts. Terapeitiskajā praksē uzmanība tiek pievērsta ne tikai mākslas radīšanas rezultātam, bet arī pašam procesam, kas var palīdzēt klientam/pacientam labāk iepazīt sevi un apkārtējo pasauli, turklāt ļauj izteikt to, ko bieži ir grūti izteikt vārdos: gan burtiskā nozīmē, gan saistībā ar psiholoģiskajiem iemesliem. Tādējādi mākslas terapija ir process, kurā tiek izmantoti mākslas līdzekļi, radošais process un klienta/ pacienta reakcija uz radīto darbu kā atspoguļojums individuālai izaugsmei, prasmēm, interesēm, raizēm, grūtībām un konfliktiem.

Jāuzsver, ka mākslas terapijas praktiskai pielietošanai ir jāsakņojas zināšanās par cilvēka attīstību un teorijām, kas ietver psihodinamiskus, kognitīvus un citus terapeitiskus līdzekļus, kas ļauj risināt emocionālus konfliktus, sekmēt sevis apzināšanos, attīstīt sociālās sekmes, regulēt uzvedību, risināt problēmas, mazināt bailes, atvieglot virzību uz realitātes izjūtu, paaugstināt pašvērtību. Svarīgi ir saprast, ka mākslas terapijas efektivitātes viens no bāzes elementiem ir meklējams tieši daudzdisciplinārā komandas darbā, kurā veiksmīgi sadarbojas ārsti, psihologi, pedagogi, u.c.

Radot mākslu un pārdomājot par mākslas darbu un procesu, cilvēki var tikt rosināti labāk apzināties sevi un citus, pārvarēt stresu un traumatisku pieredzi, vairot izziņas spējas, kā arī piedzīvot patīkamas emocijas, ko var dot mākslas radīšana.

Sīkāka informācija: RSU Studiju informācijas centrā, tālr. 67409105, studinfoatrsu[pnkts]lv