Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
ECTS:2
Kursa vadītājs:Evita Dubiņina
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Veidot priekšstatu par sievietes veselību, fizisko aktivitāšu plānošanu un ieviešanu, lai nodrošinātu mērķtiecīgu, sekmīgu un drošu sieviešu veselības aprūpi

Priekšzināšanas

Priekšzināšanas, kas balstās uz teorētiskām un praktiskām zināšanām anatomijā, ārstnieciskajā vinrgošanā, fizioloģijā

Rezultāti

Zināšanas

1.spēs pielietot teorētiskās un praktiskās zināšanas par sievietes anatomisko, fizioloģisko komponentu saistību ar sievietes veselību; fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm grūtniecības periodā; fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm pie hroniskām saslimšanām; par fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm ar psihoemocionāliem traucējumiem; par fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm pie onkoloģiskām saslimšanām un sievietēm virs 65 gadu vecuma.
Interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām un objektīvo atradni.

Prasmes

1.Izveidot fizisko aktivitāšu un speciālo vingrojumu programmu sievietēm grūtniecības periodā; izprast individuālo pieeju fiziskās rehabilitācijas programmā sievietēm pie dažādiem funkcionāliem traucējumiem.
Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojums: (iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi), Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) īpatnības dažādos vecuma posmos, pie dažādām saslimšanām, esošie zinātniskie pierādījumi, Fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija. Pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modelī

Kompetences

1.sagatavot fizisko aktivitāšu un speciālo vingrojumu programmu sievietēm grūtniecības periodā; noteikt indikācijas un kontraindikācijas fizisko aktivitāšu programmās sievietēm pie dažādiem veselības traucējumiem.
Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā.