Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Ģimenes medicīnas katedra
ECTS:11
Kursa vadītājs:Dārta Puriņa
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Māszinības
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības aprūpes zinātne; Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Attīstīt studentu zināšanas un prasmes hronisku pacientu aprūpē, nodrošinot kompetences efektīvai pacienta veselības stāvokļa izvērtēšanai, terapeitisko intervenču plānošanai un realizācijai, kā arī multidisciplināras sadarbības vadīšanai. Kurss sniegs padziļinātu izpratni par hronisku pacientu aprūpes principiem un to pielietojumu klīniskajā praksē, attīstot gan teorētiskās zināšanas, gan praktiskās iemaņas.

Priekšzināšanas

Slimību etioloģija, patoģenēze, klīniskā aina un ārstēšanas un aprūpes intervences, epidemioloģija, prevencijas pasākumi, funkcionālā un laboratoriskā diagnostika.

Rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie:
1. Iegūst padziļinātu izpratni par slimību etioloģiju, patoģenēzi, klīnisko ainu un ārstēšanas un aprūpes intervences iespējas.
2. Pārzina klīnisko medicīnu, ārstēšanas un rīcību algoritmus, vadlīnijas, izmanto pierādījumos balstītu praksi.
3. Orientējas medikamentozās ārstēšanas iespējās un spēj nozīmēt, koriģēt medikamentozo terapiju.
4. Spēj nozīmēt un izrakstīt medikamentus un medicīniskās ierīces konkrētajā klīniskajā situācijā, ievērojot normatīvo aktu prasības.

Prasmes

1.Studiju kursa rezultātā studenti apgūs:
1. Prasmi novērtēt pacienta veselības stāvokli un analizēt tā dinamiku.
2. Spēju plānot un īstenot terapeitiskās intervences, atbilstoši pacienta vajadzībām.
3. Prasmi veikt pacienta veselības novērtēšanu, izstrādāt slēdzienus un pieņemt klīniskus lēmumus par diagnozēm.
4. Spēju veikt hronisku slimību diagnostiku un izstrādāt ārstēšanas plānu.
5. Spēju pieņemt lēmumus par ārstniecisko intervenču piemērošanu pacientiem ar hroniskām slimībām.
6. Prasmi pielietot pierādījumos balstītus rīcības algoritmus un klīniskās vadlīnijas.
7. Spēju plānot un vadīt uz personu centrētu veselības aprūpi, veicinot pacienta un viņa ģimenes iesaisti un atbildību par savu veselību.
8. Prasmi organizēt un vadīt sadarbību multidisciplinārās komandās, lai nodrošinātu efektīvu pacientu aprūpi.

Kompetences

1.Spēja pielietot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Spēja pieņemt autonomi lēmumu par ārstniecisko intervenču veikšanu, izstrādājot un lietojot pierādījumos balstītus rīcības algoritmus. Spēja interpretēt un sniegt indivīdam, grupai un kopienai saprotamu informāciju par veikto izmeklējumu rezultātiem un nepieciešamajām tālākajām darbībām. Spēja pieņemt klīniskos lēmumus uz pierādījumiem balstītas māszinību prakses ietvaros, izmantojot pētniecības metodoloģiju un terminoloģiju. Spēja nozīmēt un izrakstīt medikamentus un medicīniskās ierīces konkrētajā klīniskajā situācijā, ievērojot normatīvo aktu prasības. Spēja novērtēt ārstēšanas indikācijas, kontrindikācijas un blakusparādības. pēja izvērtēt, izvēlēties un pielietot tehnoloģiskus risinājumus pacienta aprūpē. Spēja izvērtēt un apzināt medicīnisko tehnoloģiju un ierīču izmantošanas ieguvumus un riskus, to ietekmi uz cilvēka organismu. Spēja plānot un īstenot indivīda, grupas un kopienas izglītošanas procesu par veselības jautājumiem, medikamentiem un slimību prevenciju, izmantojot mācīšanas un mācīšanās stratēģijas un novērtēt tā efektivitāti. Spēja plānot un īstenot pacienta izglītošanas procesu par veselības jautājumiem, medikamentiem un slimību prevenciju, ņemot vērā pacienta individuālās vajadzības. Spēja veikt dažādu brūču ārstēšanas un aprūpes pārraudzību un vadīšanu, pielietojot atbilstošas terapeitiskās intervences un medicīniskās tehnoloģijas. Spēja veikt invazīvu un neinvazīvu elpceļu caurejamības un elpošanas atbalsta nodrošināšanu lietojot medicīnas tehnoloģijas. Spēja veikt invazīvu un neinvazīvu šķidruma un uztura uzņemšanas atbalsta nodrošināšanu lietojot medicīnas tehnoloģijas. Spēja veikt uroģenitālās sistēmas aprūpi un stomu nomaiņu biežāk sastopamo uroģenitālo patoloģiju gadījumā. Spēja veikt biežāko endokrīnās sistēmas slimības gadījumu ārstēšanas un aprūpes pārraudzību un vadīšanu. Spēja novērtēt aprūpes darbību efektivitāti. Spēja izstrādāt un īstenot pētījumu rezultātos balstītu stratēģiju veselības aprūpē. Spēja attīstīt profesionālo darbību, pārliecinoši un droši lietot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas darba uzdevuma izpildē.

Plānojums

Plānošanas periods:2026. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Paplašinātās kompetences māsa22. cikla (Maģistra)Obligāts