Profesionālā ētika (LSPA_163)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Apgūt zināšanas par personu datu aizsardzību izglītības vidē. Komunikācija un informācijas apmaiņa ar vecākiem, kolēģiem (skolas, ārpus skolas vidē). Komunikācija un informācijas saturs ar audzēkņiem.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Izglītības iestādes vadība, Uzņēmējdarbība un grāmatvedība, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs, Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā, Funkcionālie ierobežojumi un fiziskie vingrinājumi, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.
Rezultāti
1.Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par personu datu aizsardzību izglītības vidē.
Iegūst zināšanas par komunikāciju un informācijas apmaiņu ar vecākiem, kolēģiem (skolas, ārpus skolas vidē), par juridiska rakstura un ētikas jautājumiem pielāgoto fizisko aktivitāšu ietvaros.
Pārzina profesionālās ētikas atslēgas vārdus, profesionālās ētikas veidus, morāles struktūru, ētiskos vadības stilus.
1.Plānot tādus pētnieciskos un metodiskos procesa principus, kas atbilst pedagoģiskai ētikai.
Formulēt profesionālās ētikas būtību, pamatjēdzienus, funkcijas, sporta un veselības pedagoga ētika.
Korporatīvās, biznesa un sporta ētikas pamatprasības, principi, normas un vērtības.
Prot teorētiskās zināšanas pielietot praktiskajā darbībā, pamatojot un paredzot rīcību un sekas.
1.Pielietot pedagoģiskās metodes un darbības savas kompetences ietvaros, celt savas profesijas prestižu, cienīt jebkura audzēkņa, vecāka, kolēģa viedokli un tiesības.
Apzinās atbildību par savas darbības sekām, demonstrē augstu skolotāja pašapziņu un cieņu pret audzēkni un to ģimeni.
Spēj patstāvīgi un komandā risināt tikumiskās audzināšanas problēmas.
Sporta speciālista ētikas problēmas, izmantojot mūsdienīgas metodes un komunicēšanas metodes.
Pārzina ētiskos stilus.
Spēj izvērtēt ētikas kodeksus.
Izteikt personisko viedokli, veikt kritisku pašanalīzi, saistot teoriju ar praktiski ētisko aspektu izvēlētajā profesionālās darbības jomā.