Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:58.05
Kursa vadītājs:Anita Vētra
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Anatomija; Klīniskā medicīna

Mērķis

Nodrošināt rezidentus ar teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguves un pilnveidošanas iespējām interno, neiroloģisko, pediatrisko pacientu rehabilitācijā, lai sagatavotu viņus sekmīgai sertifikācijas eksāmena nokārtošanai fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsta specialitātē, atbilstīgi Latvijas Republikas normatīvajiem dokumentiem.

Rezultāti

Zināšanas

1.Teorētiskas zināšanas par internās medicīnas, kā arī bērnu neiroloģiskās un vispārējās rehabilitācijas principiem, slimību etioloģiju, izplatību, klīniskām izpausmēm, rehabilitācijas intervencēm, to indikācijām un kontrindikācijām.
Rezidents spēs nosaukt, definēt, klasificēt un raksturot izplatītākās internās medicīnas, kā arī bērnu neiroloģijas un vispārējās saslimšanas un veselības stāvokļus, kā rezultātā pacienti iemanto paliekošus un invalidizējošus veselības traucējumus.

Prasmes

1.Rezidents pratīs novērtēt kardioloģiskās un internās medicīnas rehabilitācijas un bērnu neirorehabilitācijas un vispārējās rehabilitācijas pacientus no fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsta viedokļa;
spēs analizēt un interpretēt novērtēšanas rezultātus;
pratīs prognozēt vēlīnos rezultātus;
pratīs sastādīt individuālo rehabilitācijas plānu un izvērtēt sasniegtos rezultātus, izmantojot objektīvus novērtēšanas instrumentus;
mācēs identificēt komplikāciju riska faktorus un sastādīt komplikāciju profilakses plānu;
spēs izvērtēt pacienta rehabilitācijas ilgumu, saturu, sasniegtos rezultātus, vajadzību pēc dinamiskās novērošanas;
pratīs lietot Starptautisko funkcionēšanas klasifikāciju.

Kompetences

1.Rezidents spēs:
izmantot iegūtās zināšanas turpmāk plānojot nepieciešamo rehabilitāciju un dinamisko novērošanu;
izstrādāt pilnvērtīgu rehabilitācijas plānu sākot no akūtā ārstēšanas etapa;
prognozēt vēlīnos ārstēšanas un rehabilitācijas rezultātus;
vadīt multiprofesionālo rehabilitācijas komandu;
izstrādāt profilakses pasākumu plānu.