Āra aktivitātes II (LSPA_493)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Veidot studentiem visaptverošu izpratni par ziemas sporta veidiem — distanču slēpošanu un hokeju, kā arī nometņu organizēšanas principiem, apgūstot to teorētiskos un praktiskos aspektus. Nodrošināt padziļinātas zināšanas un profesionālās prasmes distanču slēpošanas pārvietošanās veidos, hokeja spēles tehnikā un metodikā, kā arī efektīvā ziemas aktivitāšu plānošanā un vadīšanā dažāda vecuma un dzimuma audzēkņiem, veicinot studentu motivāciju un iesaisti ziemas pasākumos.
Priekšzināšanas
Zināšanas profesionālā bakalaura programmas vispārizglītojošos 1., 2.st.g., 3.st.g. nozares teorētiskos un prakstiskos pamata kursos. Nepieciešamas angļu valodas zināšanas pietiekamā līmenī, lai lasītu nozares zinātnisko literatūru un orientētos kursa terminoloģijā angļu valodā.
Rezultāti
1.1. Uzskaita slēpošanas sporta veidus un distanču slēpošanas pārvietošanās veidus, to pamatdarbības un nosauc terminus latviešu un angļu valodā.
2. Skaidro slēpošanas nodarbību vietas izvēles un sagatavošanas nosacījumus pārvietošanās veidu mācīšanai, slēpošanas pasākumu organizēšanai, ievērojot drošas darbības, ētikas un starpdisciplinaritātes pamatprincipus t.sk. anatomijā, fizioloģijā, biomehānikā.
3. Pamato slēpošanas inventāra izvēles nosacījumus ievērojot biomehānikas pamatprincipus, tā sagatavošanu nodarbībām, inventāra apkopes un glabāšanas praksi.
4. Pielāgo distanču slēpošanas mācīšanas un fiziskās sagatavotības metodiku darbā ar dažāda vecuma un dzimuma kontingentu, ievērojot treniņu teorijas, psiholoģijas un fizioloģijas likumsakarības.
5. Skaidro distanču slēpošanas ieguvumus starpdisciplināri fiziskās sagatavotības paaugstināšanā un veselības sekmēšanā ar piemēriem, fizioloģijā, psiholoģijā, biomehānikā.
6. Atpazīst hokeja tiesneša žestus atbilstoši hokeja noteikumiem.
7. Zina un ievēro slidošanas un hokeja drošības noteikumus.
8. Lieto slidošanas pamata tehnikas un pamata tehniskos paņēmienus un uzskaita terminoloģiju latviešu un angļu valodā.
9. Apraksta slidošanas un/vai hokeja spēles tehnikas paņēmienu mācību aktivitāšu plānu attiecīgam vecumam ievērojot psiholoģiskos un fizioloģiskos aspektus.
10. Diskutē par nometnes nozīmi cilvēka personības veidošanā un vispusīgā attīstībā, ievērojot starpdisciplinaritātes pieeju psiholoģiskajā, fizioloģiskākā un pedagoģiskajā aspektā.
11. Skaidro nometņu satura veidošanas principus ievērojot Latvijas republikas Ministru kabineta noteikumus - juridiskos aspektus.
11. Apraksta bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība Latvijā, nometņu kustību, vēsturi un attīstību.
13. Nosauc nometņu veidus, nometņu organizēšanas posmus un apraksta specifiku un satura veidošanu gan latviešu, gan angļu valodā.
1.1. Demonstrē slēpošanas pārvietošanās veidus, spējot skaidrot kustību elementus latviešu un angļu valodās, un nosaka to pielietošanas efektivitāti atbilstoši vides reljefam un klimatiskiem apstākļiem.
2. Konstatē neprecizitātes pārvietošanās veidu izpildījumā un piemēro vingrinājumus un / vai vides reljefu to novēršanai.
3. Sagatavo slēpošanas inventāru atbilstoši slēpošanas stilam un klimatiskajiem apstākļiem.
4. Pielieto pedagoģiskās kompetences slēpošanas nodarbību, āra ziemas aktivitāšu plānošanā un vadīšanā, novērošanā un novērtēšanā, ievērojot starpdisciplinaritāti pedagoģijas, psiholoģijas, fizioloģijas kontekstā.
5. Demonstrē slidošanas un hokeja tehnikas pamatu paņēmienu mācīšanas un pilnveidošanas vingrinājumus raksturojot tos latviešu un angļu valodās.
6. Plāno mācību stundas konspektu slidošanas un/vai hokeja tehnikas paņēmienu mācīšanai un pilnveidošanai, veicinot starpdispilinaritāti ar fizioloģijas, psiholoģijas, biomehāniskajiem aspektiem.
7. Pielieto hokeja noteikumus praksē (tiesā treniņspēli) lietojot terminoloģiju gan latviešu, gan angļu valodās.
8. Praktiski pielieto hokeja tehnikas pamata paņēmienus.
9. Veido nometnes saturu, izvēloties nometnes mērķim, vecuma un dzimuma īpatnībām un fiziskajai sagatavotībai piemērotākās aktivitātes, veidot nometnes satura plānu ievērojot starpdisciplinaritāti psiholoģijas, pedagoģijas, fizioloģijas Latvijas republikas Ministru kabineta noteikumus.
10. Veido nometņu projektus, definējot atbilstošus mērķus, izvirzot uzdevumus un projekta realizācijai izvēloties piemērotas metodes, kas apgūtas un pielietotas psiholoģijas, pedagoģijas un didaktikas studiju kursos.
11. Prot strādāt komandā organizējot nometnes un īstenojot nometnes saturu.
1.1. Savā profesionālajā darbībā spēj izvērtēt un izmantot slēpošanu, kā līdzekli fiziskās sagatavotības un veselības sekmēšanai, izprotot fizioloģiskās, psiholoģiskās izmaiņas dinamiku.
2. Spēj parādīt atbilstošu metodiku pedagoģiskajā un psiholoģiskajā aspektā, un uzskatu izpratni par slēpošanas un āra ziemas aktivitāšu lomu.
3. Spēj pieņemt, pamatot lēmumus un veikt profesionālos pienākumus slēpošanas nodarbību un ziemas pasākumu uz slēpēm vadīšanā un organizēšanā ievērojot starpdisciplinaritāti t.sk. aktivitāšu organizēšanā.
5. Spēj darboties kā patstāvīgi, tā arī komandā un praktiskajā darbībā uzrādīt komunikatīvas prasmes gan latviešu, gan angļu valodās.
6. Veic inovatīvu profesionālo un pētniecisko darbību slēpošanas mācīšanā un ieguvumu jautājumos pirmskolā, vispārizglītojošu skolās un iedzīvotājiem fiziskās aktivitātes un veselības paaugstināšanā un sekmēšanā, sekmējot biomehānisko, fizioloģisko, pedagoģisko, didaktisko un psiholoģisko principu ievērošanā.
7. Teorētiskās zināšanas spēj realizēt praksē, patstāvīgi izvēloties mācīšanai un pilnveidošanai atbilstošus vingrinājumus, noteikt izpildes dozējumu un atbilstošu metodiku, izrietot no sporta teorijas pamatiem.
8. Realizē sporta stundas formu un saturu, ievērojot drošības tehnikas pamatprincipus.
9. Spēj veidot izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus, ievērojot pedagoģisko pieeju inovācijas novērtēšanā.
10. Prasmīgi analizē un izvērtē izvelēto nometnes saturu un aktivitāšu ietekmi uz personības vispusīgu attīstību.
11. Pārzin nometņu organizēšanas saistošo likumdošanu.
12. Izstrādā un prezentē nometņu projektus, aprakstot to veidošanas un realizācijas posmus, ievērojot pedagoģiskos un psiholoģiskos pamatprincipus.