Jauno mediķu akadēmija jauno sezonu sāk ar rekordlielu skolēnu interesi un dažādiem jauninājumiem
Jauno mediķu akadēmijai (JMA) šis gads iezīmējas ar jauniem rekordiem, iespējām un tēmām. Kā sarunā uzsvēra Medicīnas fakultātes prodekāns un ilggadējais JMA vadītājs Ingus Skadiņš, visas simts akadēmijas klātienes vietas tika rezervētas dažu sekunžu laikā. Tomēr ar to RSU piedāvājums nebija izsmelts, jo papildus vairāk nekā divsimt skolēnu varēs sekot nodarbībām attālinātajos Zoom lekciju ciklos. Šī fenomenālā skolēnu interese skaidri norāda uz akadēmijas pievilcību un nozīmi topošo medicīnas studentu vidū.
JMA programma sezonu tradicionāli sāka ar mikrobioloģijas tēmu, kas ne tikai dod priekšstatu par studiju saturu, bet arī veicina savstarpēju iepazīšanos un saliedētību starp jaunajiem dalībniekiem. Ievads paredzēts, lai “lauztu ledu" un iedrošinātu skolēnus aktīvi piedalīties nākamajās nodarbībās, jau pirmajā reizē sniedzot ieskatu akadēmijas kalendārā. Asoc. prof. Ingus Skadiņš uzsver, ka šogad ieviesti būtiski jauninājumi, jo uzsvars likts uz mentālās veselības un labbūtības stiprināšanu. To akcentē īpaša psiholoģijas tēma ar praktiskām nodarbībām un studentu zinātniskā pulciņa iesaisti. Paredzēta diskusija un praktiskās aktivitātes par sevis pilnveidošanu, stresa mazināšanu un emocionālo līdzsvaru, kas ir īpaši būtiski eksāmenu priekšvakarā un sesijas laikā.
Akadēmija aktīvi iesaista RSU studentu zinātniskos pulciņus un absolventus, kas dalās pieredzē par medicīnas studiju ikdienu. Šāda pieredzes apmaiņa ir svarīga, jo studējošie runā skolēnu valodā un spēj sniegt aktuālu skatījumu uz studentu dzīvi, mācībām, kļūdām un panākumiem. Nodarbībās piedalās ne tikai pulciņu dalībnieki. Pirmajā dienā ar saviem iespaidiem dalījās Medicīnas fakultātes studente, kura nesen absolvēja JMA, savukārt piektā kursa studente sniedza vērtīgu ieskatu savā pieredzē. Tematiski JMA šogad akcentē medicīnas simulāciju, dzemdniecību un ginekoloģiju, pediatriju, ortopēdiju, mikrobioloģiju, kā arī sporta zinātni, kas īpaši novērtēta iepriekšējā gadā.
Fiziskās aktivitātes tiek izceltas kā būtisks veselības profilakses virziens, lai jaunieši attīstītu paradumus, kas samazina slimību riskus.
Nodarbības plānotas klātienē reizi mēnesī, bet, ņemot vērā lielo pieprasījumu, zināšanas var apgūt arī attālināti. Tas dod iespēju dalībniekiem no visas Latvijas piedalīties kvalitatīvā izglītības procesā. JMA aktivitātēs regulāri iesaistās sadarbības skolas, piemēram, RSU kaimiņos esošā Rīgas Jāņa Šteinhauera vidusskola, un darbu turpina JMA Valmieras filiāle, kopā veidojot kuplu dalībnieku pulku, – vairāk nekā divsimt audzēkņu. Tas nodrošina unikālu tīklu un sadarbības platformu, kurā saduras reālā studentu un absolventu pieredze, dažādu reģionu ierosinājumi un jauni kontakti.
Kā norāda asoc. prof. Ingus Skadiņš, JMA nozīme ir ne vien akadēmiska, bet arī sociāla.
Tā palīdz jauniešiem laicīgi noskaidrot savas intereses un talantus, izdarīt pārdomātu profesionālo izvēli, kas vēlāk atvieglo iestāšanos augstskolā un studiju procesu.
Jaunajiem dalībniekiem sniegta iespēja pārbaudīt savas prasmes, apgūt gan teoriju, gan praktiskas iemaņas un saņemt atbalstu no mācībspēkiem un studentiem. Programma veicina personīgo un profesionālo izaugsmi un kalpo par atspēriena punktu kvalitatīvai mediķu paaudzes veidošanai.







