Pārlekt uz galveno saturu
Darbiniekiem

Projekta Akadēmiskā personāla kompetences modelis (KOMPAK) pirmā gada uzdevums bija veikt teorētisko nostādņu un starptautiskās prakses piemēru analīzi par akadēmiskā personāla kompetences ietvariem un modeļiem, novērtēšanas rīkiem un cilvēkresursu vadības stratēģijām.

Projekta pētnieku grupa no Rīgas Stradiņa universitātes un Latvijas Universitātes veica padziļinātu literatūras analīzi, kurā izvērtēti 25 zinātniskie raksti un 35 kompetences modeļi no 30 institūcijām 13 valstīs.

csm_kompak_grupa.jpg

Projekta pētnieku grupa tikšanās laikā RSU Farmācijas studiju un pētniecības centrā

Zinātniskās literatūras un starptautiskās prakses piemēru analīze ļāvusi identificēt trīs strukturālas kompetenču grupas: specifiskas kompetences struktūras, visaptverošas kompetences struktūras  un dažādu augstskolas amatu kompetences struktūras. Šāds strukturāls dalījums sniedz ieskatu ne tikai akadēmiskā personāla kompetences pārvaldībā un novērtēšanā,  bet arī rada pamatu akadēmiskā personāla profesionālai attīstībai, personīgai efektivitātei un ieguldījumam augstākās izglītības sektorā.

Darba rezultātā tika apkopoti secinājumi par akadēmiskā personāla kompetences modeļu izstrādes virzieniem un metodēm un tika secināts, ka nepieciešama sistemātiska pieeja, kas ietver kompetenču, kas nepieciešamas dažādiem akadēmiskajiem amatiem, novērtēšanu un pilnveidi, lai nodrošinātu to atbilstību augstskolu mainīgajām vajadzībām.

Projekta īstenošanas otrajā gadā notiek akadēmiskās kompetences aprakstu izstrāde un pilnveide, un tie tiks aprobēti sadarbībā ar nozares pārstāvjiem. Kompetencēm tiks izstrādāti uzvedības rādītāji, balstoties uz akadēmiskā personāla kompetences modeļu analīzi. Tajos tiks iekļautas arī caurviju kompetences, kas identificētas, analizējot 11 amatu grupām orientētus modeļus.

Pētījuma rezultāti un analizētā informācija sniedz KOMPAK pētniekiem vērtīgu ieskatu par kompetenču definēšanas praksi un to pielietojumu dažādās akadēmiskās institūcijās, kas ļauj mērķtiecīgi īstenot tālākos projekta rezultātus, izstrādājot jaunu akadēmiskā personāla kompetences modeli pārejai uz jaunu akadēmiskās karjeras ietvaru Latvijā.

Projekta pirmais nodevums Teorētisko nostādņu un starptautiskās prakses piemēru analīze un izvērtējums (kopsavilkums)

kompak_logo_ansamblis_lv-lead.png