Pārlekt uz galveno saturu
Atzinība
Darbiniekiem
Tradicionālie pasākumi

Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Gada balvu nominācijā Gada struktūrvienība 2022 rudenī saņēma Informācijas tehnoloģiju (IT) departaments, jo, pateicoties departamenta kolēģiem, studiju process Covid-19 pandēmijas apstākļos netika pārtraukts ne mirkli.

IT departamentā strādā dažādu nozaru IT speciālisti un sistēmu administratori, kuri augstskolas darbiniekiem, docētājiem un studentiem nodrošina iespēju izmantot dažādas informāciju tehnoloģiju priekšrocības sava darba efektivitātes uzlabošanai un optimizēšanai. Viņi vienlaikus vada vairākus desmitus projektu, lai padarītu mūsu darba un studiju ikdienu vienkāršāku.

“IT departamenta uzdevums ir būt gidam, kas droši izvadā cauri digitālās transformācijas labirintam,”

uzsver IT departamenta vadītājs Zigmunds Zitmanis. “Šī funkcija ietver trīs galvenos uzdevumus: identificēt tās lietotāju vajadzības, kuras lietotājiem ir šobrīd un kuras parādīsies tuvākajā nākotnē; nodrošināt atbilstošu IT infrastruktūru un tās pakalpojumus, savlaicīgi veicot iegādes, risinājumu ieviešanu un ieviesto sistēmu darbības uzraudzību; veicināt RSU darbinieku digitālo pratību dažādu IT risinājumu efektīvai izmantošanai, tajā skaitā attīstīt RSU darbinieku prasmes lietot konkrētus IT rīkus, digitalizēt procesus, kā arī atbalstīt RSU darbiniekus jaunu pakalpojumu izveidē.”

rsu_gada_balva_it_departaments_zitmanis_baumanis.jpgRSU Gada balvu nominācijā Gada struktūrvienība RSU Akadēmiskajā ballē, kas notika 2022. gada 10. septembrī Rīgas Latviešu biedrības namā, Informācijas tehnoloģiju departamenta vadītājam Zigmundam Zitmanim (priekšplānā kreisajā pusē) pasniedza administrācijas un attīstības prorektors Toms Baumanis

Informācijas tehnoloģiju departamentā ir divas nodaļas (Infrastruktūras pārvaldības nodaļa un Informācijas sistēmu nodaļa) un IT servisa centrs.

Informācijas sistēmu nodaļas kolēģi uztur esošās informācijas sistēmas un ievieš jaunas. Viņu pārziņā ir aptuveni 50 dažādas informācijas sistēmas. “Tās nodrošina e-pakalpojumus praktiski visos RSU darbības virzienos,” stāsta Informācijas sistēmu nodaļas vadītājs Aigars Zupa. “Pēdējos gados esam mainījuši darbības principus un tā vietā, lai katrai RSU vajadzībai radītu jaunu specifisku sistēmu, izpētām Latvijas un ārzemju tirgos pieejamos, gatavos risinājumus un integrējam tos RSU.

Kā veiksmes stāstus varu minēt Zinātniskās darbības informācijas sistēmu PURE un Studējošo portālu. Tuvākajā laikā plānojam nomainīt esošo intranetu, aizstājot to ar modernāku risinājumu.”

IT servisa centrs RSU studentiem un darbiniekiem sniedz atbalstu tehniskajos jautājumos, organizē personāla apmācību, informē par jauniem IT risinājumiem, kā arī nodrošina konsultācijas un sniedz ieteikumus digitālo rīku izmantošanā. “Konsultāciju klāsts ir ļoti plašs, sākot no īsām konsultācijām e-studiju platformas lietošanā un beidzot ar sarežģītiem uzdevumiem, piemēram, videomateriāla filmēšana slimnīcā, īstā operāciju zālē,” skaidro IT servisa centra vadītājs Jānis Laizāns.

Lai docētāji varētu nodrošināt video lekciju tiešraidi vai ierakstu mājās apstākļos, IT servisa centra kolēģi palīdz izvelēties pareizāko risinājumus konkrētai vajadzībai, piemēram, tīmekļkameras, mikrofonus u. c., ko var saņemt IT servisa centrā. Ir iespējams pieteikt pārvietojamo tehniku laboratorijās un dažādās RSU esošajās telpās.

Pavisam nesen RSU darbiniekiem un studentiem Dzirciema ielā 16 pieejama speciāli aprīkota studija interaktīva satura veidošanai.

“Studijā pieejami dažnedažādi tehnoloģiskie risinājumi – zaļais fons (Green screen), interaktīvais displejs un Baltijā pirmā caurspīdīga tāfele (Learning glass), ar kuru iespējams sagatavot vēl iesaistošākas video lekcijas un nodarbības,”

saka IT servisa centra vadītājs Jānis Laizāns.

IT servisa centra pārziņā ir arī RSU ierakstu telpa, kur var organizēt tiešraides, video lekcijas, raidierakstu vai audio skaņu celiņa ierakstīšanu.

“Katrs ienākošais jautājums tiek reģistrēts mūsu pieteikumu sistēmā, un lietotājam ir iespēja sekot pieteikuma virzībai un pievienot komentārus, kā arī pēc aizvēršanas sniegt atsauksmi par mūsu sniegto servisu,” skaidro IT lietotāju atbalsta speciāliste Baiba Jaunskunga.

Servisi, sistēmas un tehniskās iekārtas, ko apkalpo IT departaments, visu laiku tiek uzraudzītas jeb monitorētas. Speciāla monitoringa sistēma uzrauga vairāk nekā 1000 vienību. Tā uzreiz ziņo par radušos problēmu, ko IT departamenta darbinieki risina, pirms par to ir paspējis paziņot lietotājs. Piemēram, viena no lietām, kas tiek monitorēta, ir RSU printeru papīrs. “Varam redzēt, kad tas ir beidzies un to nepieciešams papildināt,” video rāda Baiba Jaunskunga.

IT departamenta vizītkarte

  • Adrese: Dzirciema iela 16
  • Darbinieki: 28
  • Vadītājs: Zigmunds Zitmanis
  • Departamentā ir divas nodaļas – Infrastruktūras pārvaldības nodaļa un Informācijas sistēmu nodaļa – un IT servisa centrs
  • IT departaments ir administrācijas un attīstības prorektora pakļautībā

Kandidātus RSU Gada balvai deviņās nominācijās vasaras beigās izvirzīja augstskolas darbinieki un studenti. Pēc tam līdz 2022. gada 12. augustam par tiem 25 pretendentiem, kas bija izvirzīti nominācijai Gada struktūrvienība, ikviens varēja balsot, bet uzvarētāju, izvēloties vienu no trim balsojuma līderiem, noteica RSU vadība.