Pārlekt uz galveno saturu
Studentiem
Darbiniekiem

Vairāku dienu garumā aprīlī un maijā Rīgas Stradiņa universitātē (RSU) norisinājās tradicionālā Atvērto durvju diena, taču šoreiz ļoti īpašā veidā – pirmo reizi digitālajā vidē un vairāku dienu garumā. Interesenti sarunas ar programmu vadītājiem un studentiem improvizētā studijā RSU ēdnīcā varēja vērot ne tikai tiešraidē internetā, bet arī LMT Straumē un LMT Mājas viedtelevīzijā. Risinājums, kas šajā krīzes situācijā prasīja lielu uzdrīkstēšanos, bija lēciens nezināmajā, taču nesa ļoti pozitīvus rezultātus. Sasniegtās auditorijas rādītājs ir turpat 30 000.

Aiz ikviena pasākuma, arī aiz elektroniskajām atvērtajām durvīm jeb eADD, stāvēja cilvēki, un pirmajās rindās bija RSU Komunikācijas departamenta komanda. Mārketinga vadītāja Inese Lipska (attēlā) intervijā stāsta, ka šis stratēģiski ir ļoti nozīmīgs pasākums studentu rekrutēšanas procesā, tāpēc "citu variantu nebija kā mest krīzei izaicinājumu". Runājam par vērienīgā pasākuma rīkošanas aizkulisēm un spēcīgo komandas plecu.

f64_rsu_atverto.durvju_20200428_22.jpg

Vai tev ir sanācis izanalizēt galvenos secinājumus pēc eADD?

Vēl nav gan (Intervija notiek 19. maijā. – aut. piez.), bet mums parīt ir plānota lielā izvērtēšanas sapulce, lai saprastu, kas ir bijis veiksmīgi un kur nākamreiz varbūt vairāk jāpiestrādā.

Man ir milzīgs prieks, ka šis Atvērto durvju pasākuma risinājums parādījās mūsu komandas diskusijās, un vēl lielāks prieks, ka visi – ne tikai mēs, bet arī fakultātes – bija gatavi mesties iekšā un ka esam sasnieguši labu rezultātu.

Vai tu vari pastāstīt sīkāk, kā šī ideja dzima?

Kā katru gadu, pavasarī bijām plānojuši rīkot klātienes Atvērto durvju dienu, bija jau izsludināts datums – 18. aprīlis –, bet tad mēs visi pamodāmies ārkārtas situācijā. Sākumā nespējām aptvert, ka šis pasākums nebūs, jo tas brīdis, kad skolēni un vecāki ierodas universitātē un klātienē tiekas ar pasniedzējiem un studentiem, sajūt atmosfēru un novērtē vidi, ir ļoti svarīgs tālākā lēmuma pieņemšanā par turpmāko studiju vietu. Pirmo reizi mēs viņus satiekam izstādē Skola, visa gada garumā stāstām par RSU plašajām iespējām, un Atvērtās durvis ir atslēgas moments.

Pēdējā klātienes struktūrvienību vadītāju sanāksmē daudz tika runāts par neziņu, ko nesīs krīze, tostarp par iespējamām problēmām nākamo studentu rekrutēšanā, bet šajā procesā ļoti liela nozīme ir tieši mārketinga aktivitātēm. Priekšnojauta vēstīja, ka ierasto ceļu nevarēsim iet. Bija apjukums un jautājums, kā lai paveicam savu darbu.

rsu_marketings_skola_2020.JPG

RSU mārketinga komanda izstādē "Skola 2020". No kreisās: Inese Lipska, Katrīna Kaire, Katrīna Bērziņa un Loreta Lūkina

Kopā ar mārketinga komandu veidojām prāta vētras, mēģinājām racionāli saprast, kādi pašlaik ir mūsu resursi. Kolēģes Katrīnas Kaires iepriekšējā darbavieta ir LMT grupas uzņēmums, un doma par pārraidi LMT Straumē radās viņai. Jāatzīst, mums pašām sākumā tam bija grūti noticēt, šaubījāmies, tomēr riskējām. Nav noslēpums, ka LMT īsteno aktīvu sociāli atbildīgu politiku. Viņi iegulda izglītības segmentā, veselības aprūpē un kopējā sabiedrības labumā. Tas, protams, ļoti palīdzēja.

Kodols bija RSU mārketinga un sabiedrisko attiecību cilvēki, bet cik liela bija reālā komanda, kas tika iesaistīta?

Katrā fakultātē bija divi trīs cilvēki, kas palīdzēja koordinēt procesus, tika iesaistīti dekāni, programmu vadītāji, docētāji, studenti, palīgā nāca IT departaments, vēl mūsu sadarbības partneri, kas filmēja un nodrošināja tiešraides. Daudz! Tas bija visu šo cilvēku komandas darbs, liels viņiem paldies.

f64_rsu_magistru_20200512od156.jpg

Skaidrs, ka tehniski šis ir prasīgs projekts, bet ko tas nozīmēja tīri cilvēcīgi?

Bija kāds interesants moments – sākot projektu, sapratām, ka pieredzes šādu gandrīz vai televīzijas raidījumu producēšanā mums nav, bet visiem acis spīdēja. Esmu sajūsmā par savas komandas entuziasmu.

Bija simts iespēju pateikt, ka šo nedarīsim, jo nemākam vai neesam darījušas. Tieši tāpēc, ka nekas tāds līdz šim nebija darīts, tieši tāpēc, ka ir grūti un ir maz laika, nagi niezēja. Tas bija īpašs uzrāviens.

Tiklīdz LMT deva savu jāvārdu, sākās ļoti intensīvs darbs, kas nozīmēja arī to, ka strādāšana no mājām beidzas. Tās bija arī virsstundas un brīvdienas, jo laika bija ļoti maz – mēnesis. Vienojāmies ar LMT marta beigās, bet pirmā tiešraide notika jau 27. aprīlī.

f64_rsu_atverto.durvju_20200428_196.jpg

Mums bija jāizdomā saturs, ar ko aizpildīt ēteru četrām divu stundu garām tiešraidēm pamatstudijām un vienai tiešraidei maģistra līmeņa piedāvājumam.

Darba apjoms pieauga pieckārt, salīdzinot ar ierasto formātu – vienu Atvērto durvju klātienes dienu. Scenāriju izstrāde bija visdarbietilpīgākā. Nekad nebijām producējuši televīzijas raidījumu, kam ir sava specifika, un visu nevarēja uzlikt uz Mārtiņa Dauguļa pleciem, kuram vienīgajam līdz tam bija šāda pieredze.

Protams, Mārtiņš deva nenovērtējamu ieguldījumu – viņš pazīst RSU, mūsu cilvēkus, zina, ko un kā par katru pateikt. Nozīme bija arī tam, ka fakultātes izrādīja atsaucību, spēju mobilizēties neierastajos apstākļos. Gatavojoties organizējām piecas stundas garu tikšanos drošā attālumā ar dekāniem, lai izrunātu katras fakultātes prezentāciju, tika filmēti un montēti 14 video sižeti. Mēs godīgi atzinām, ka darām šo pirmo reizi, – ja būs kļūdas, tad, atvainojiet, šis tiešām ir eksperiments. Prieks, ka rezultātā esam saņēmuši ļoti pozitīvas atsauksmes un aicinājumu šādu pat pasākumu organizēt nākamgad.

f64_rsu_tiessaiste_20200427od26.JPG

No malas raugoties, varētu šķist, ka tieši otrādi – šis elektroniskais formāts ir vieglāk īstenojams.

Iepriekš Atvērto durvju dienai mūsu uzdevums bija noorganizēt telpas, saplānot pasākuma programmu, koordinēt fakultāšu līdzdalību, izdomāt un organizēt izklaidējošās aktivitātes apmeklētājiem, piesaistījām sponsorus, īstenojām komunikācijas kampaņu.

Pagājušajā gadā sagaidījām aptuveni tūkstoti apmeklētāju. Šogad sasniegtā auditorija ir turpat 30 000, turklāt pasākumu ieraksti joprojām ir pieejami, tā ka šis cipars ir lielāks.

Par ko tev ir lielākais gandarījums?

Par to, ka mēs šādu lēmumu pieņēmām, to izdarījām un sasniedzām teicamu rezultātu – lielu tiešraižu skatījumu skaitu, kas, cerams, veicinās studētgribētāju interesi. Saņēmām daudz labu vārdu no kolēģiem.

Līdz mums atnāca ziņas, ka konkurenti šo ir pamanījuši un skatās uz RSU ar zināmu skaudību. Daži jau mēģina kopēt. Tas ir kompliments.

Pastāsti, kāda ir tava komanda šeit RSU?

Esmu sajūsmā par savu pašreizējo komandu. Mums ir kolosāls iekšējais klimats, kurā drīkst kļūdīties un atklāti pateikt savas domas. Ir ļoti daudz humora. Visas kolēģes ir atnākušas ar labu pieredzi no biznesa vides un ir ar lielām darbaspējām.

Mārketingā esam četras, katra ir specializējusies savā jomā – Katrīnas Kaires pārziņā ir pasākumi un e-pastu datubāzes, Loreta Lūkina pārzina sociālos medijus un multimediju materiālus, Katrīna Bērziņa kūrē mārketinga kampaņas un prezentmateriālu attīstīšanu. Katra dodam savu artavu. Mūsu komanda ir arī kolēģi Sabiedrisko attiecību nodaļā, kuriem lūdzām palīdzību, organizējot maģistra studiju Atvērto durvju dienas tiešraidi. Īpašs paldies Vinetai Romānei, kura kļuva par pilntiesīgu mārketinga viesmākslinieci.

Parasti vislabāk cilvēku iepazīsti grūtībās. Vai ir kas tāds, ko atklāji savā komandā, organizējot eADD?

Šis vērienīgais pasākums tikai apstiprināja visu to, ko zināju, – ka varu uz komandu paļauties.

Man radās asociācija ar jaunuzņēmējiem – neviens nezina, kā jaunā ideja attīstīsies, bet visiem deg acis un visi metas iekšā. Šāda Atvērto durvju diena bija iespējama tieši ar šādu domāšanu.

Tas ir kompliments arī tev, jo komanda, acīmredzot, tev uzticējās.

Es tā ceru. Tā ir savstarpējā ķīmija.

f64_rsu_atverto.durvju_20200428_91.jpg

Ko par viņu saka kolēģi?

  • Prof. Andris Sprūds, Eiropas studiju fakultātes dekāns:
    "Eiropas studiju fakultātei ir lieliska sadarbība ar mārketinga kolēģiem un Komunikācijas departamentu kopumā. Inese Lipska ir izcila un kompetenta mārketinga jomas profesionāle, kas ir pieejama, ieinteresēta un radošus risinājumus rodoša. Tādējādi ar Inesi un viņas kolēģiem vienmēr ir bijis ļoti patīkami un produktīvi sadarboties."
  • Edijs Šauers, Komunikācijas departamenta direktors:
    "Inese ir kompetenta vadītāja ar profesionālu pieeju mārketingā. Viņa mūsu komunikācijas departamenta komandā ir kolēģis, uz kuru var paļauties, un kura ikvienam RSU mēģinās izstrādāt visefektīvāko mārketinga risinājumu. RSU sekmīgā komunikācija un augstā reputācija viennozīmīgi ir arī Ineses nopelns un profesionalitātes apliecinājums."
  • Katrīna Bērziņa, mārketinga projektu vadītāja:
    "Ja man būtu jāraksturo Inese divos vārdos, es teiktu, ka viņa ir radošais stratēģis. Viņas personība alkst pēc radošas izpaušanās, māksla un deja ir viņas ampluā. Vienlīdz spēcīgi parādās Ineses stratēģes talants – viņa redz kopsakarības un domā racionāli, plānošana pilnīgi noteikti ir viņas mīļākā nodarbošanās. Abas šīs šķietami nesavienojamās iezīmes apvieno nostrādātas detaļas un līdz sīkumam pieslīpētas nianses. To var apliecināt ikviens, kurš ienāk mārketinga kabinetā un ierauga pie sienas 2 x 2 metrus lielo un 11. izmēra burtiem izdrukāto Excel tabulu ar komunikācijas plānu gada griezumā. Nekautrējos teikt, ka Inese ir mana role model, un, manuprāt, tieši tādam ir jābūt vadītājam – jāiedvesmo savi darbinieki un jābūt prasīgam, taču vienlaikus jāļauj ieraudzīt sava emocionālā un cilvēciskā puse. Lepojos, ka esmu daļa no RSU mārketinga komandas, kurā katrai no mums ir sava loma un superspējas!"