Pārlekt uz galveno saturu
Absolventiem
Darbiniekiem
Studentiem
Videokomentāri

Vai tu zini, kas ir Budas bļoda (Buddha Bowl)? Noskaties Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) docētājas un uztura speciālistes Ilzes Luteres ieteikumu, kā ātri pagatavot veselīgas un vienkāršas pusdienas, vienā bļodā saliekot visu to, kas patlaban ir pieejams, garšo vai šķiet šajā dzīves periodā nepieciešams.

Produkti 1 personai (450 kcal)

  • Neliela vistas fileja
  • Ola
  • Kvinoja – 30 g
  • Ledus salāti vai citas svaigās salātlapas – sauja
  • Tomāts vai vairāki mazie ķirštomātiņi
  • Cukīni – 30 g
  • Avokado – 50 g
  • Mērcei: olīveļļa, sojas mērce, balzametiķis un sinepes

Vispirms mazā, konusveidīgā burciņā sajauc mērci. Ņem olīveļļu, dabīgi raudzētu sojas mērci ar samazinātu sāls daudzumu, pievieno mazliet sinepes un balzametiķi vai citrona sulu. "Pērkot veikalā sojas mērci, noteikti pievērsiet uzmanību, lai produkts ir dabīgi raudzēts, jo tāda mērce satur ļoti daudz labo baktēriju, par ko zarnu mikroflora būs stāvā sajūsmā," dod padomu uztura speciāliste un RSU docētāja Ilze Lutere.

Uz šķīvja liek gabalos sagrieztu vistas fileju, kas pirms tam novārīta ūdenī ar sāli un pipariem, un svaigas salātu lapas. "Domājot par veselību, ikvienam no mums kaut kas no kāpostveidīgajiem (kāposts, brokolis, ziedkāposts u. c.) kaut drusciņ būtu jāapēd katru dienu," atgādina RSU docētāja.

Pēc tam uz šķīvja liek smalkās strēmelītēs sagrieztu cukīni, gabalos sagrieztu avokado, vārītu olu, tomātu un iepriekš uzvārītu kvinoju. "Ja visus graudaugus vajadzētu sarindot vērtīguma un veselīguma rindā, kvinoja būtu vienā no pirmajām vietām, jo kvinojā ir pilnvērtīgs olbaltums, ļoti daudz dzelzs un kalcija."

Visu pārlej ar sagatavoto mērci. Šo bļodu var papildināt ar krējumu, jogurtu vai kādu silto mērci. "Var arī bļodā izvēlēties vairāk produktu, kas ir silti, tikko pagatavoti, bet tikpat labi der arī šāds variants, kas ir piemērots līdzi ņemšanai uz darbu vai atpūtai dabā atsevišķos trauciņos vai uzreiz kopā salikts," uzskata uztura speciāliste.