.
Reģionālās studijas (etnogrāfija): Austrumāzija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.08.2021 16:32:37
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_037 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 0.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā antropoloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | |||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Komunikācijas fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, kfkorsu[pnkts]lv, kfkorsu[pnkts]lv, +371 67409183 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 18 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 36 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | N/A | ||||||||
Mērķis: | Kursam ir četri mērķi: 1) Iepazīstināt studentus ar dažādajiem veidiem, kā antropoloģiskie pētījumi Austrumāzijā iekļaujas plašākās antropoloģiskās diskusijās; 2) Iepazīstināt studentus ar veidiem, kā analizēt jaunus tekstus klasisku pētījumu kontekstā; 3) Attīstīt studentos izpartni par etnogrāfisko metožu lietojumu dažādu pētījumu kontekstā; 4) Attīstīt studentu prezentāciju un atgriezeniskās saites sniegšanas prasmes. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads un kursa izklāsts | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
2 | Dzimte, radniecība, seksualitāte | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 3.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Vides antropoloģija un vēsture | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
4 | Kosmoloģijas un ontoloģijas | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Valstis, ekonomika un pārvaldība | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
6 | Medicīna, slimības un riski | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 3.00 | E-studiju vide | |||||||
7 | Pilsēta | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Pilsoniskā sabiedrība un sociālās kustības | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
9 | Digitālās pasaules un transnacionālisms | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
10 | Studentu prezentācijas | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Uzdoto tekstu patstāvīga apgūšana, dalība nodarbībās, prezentācija, noslēguma eseja | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Noslēguma eseja - 50% Prezentācija - 30% Dalība nodarbībās - 20% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Aprakstīt un izskaidrot galvenos pētniecības virzienus Austrumāzijas antropoloģijā. Salīdzināt kursā apgūtās tēmas ar citu programmas kursu saturu un saskatīt saiknes. | ||||||||
Prasmes: | Interpretēt un analizēt datus un informāciju par Austrumāziju antropoloģiskā leņkī. Organizēt un prezentēt savas atziņas par kursa saturu. | ||||||||
Kompetences: | Kritiski analizēt informāciju par Austrumāziju. Pielietot iegūtās teorētiskās un prakstiskās zināšanas pētniecībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Gupta, A., & Ferguson, J., 1977. 1. Discipline and Practice: "The Field" as Site, Method, and Location in Anthropology (pp. 1-46). University of California Press | ||||||||
2 | Lederman, R., 2008. Anthropological regionalism. A new history of anthropology, 311-325. | ||||||||
3 | Humphrey, C., 1998. Marx went away–but Karl stayed behind. University of Michigan Press. Chapter 6. Domestic production and changes in the Soviet Buryat family, pp. 267-299 | ||||||||
4 | Valdur, M., 2020. Chapter 5. Contraceptive Knowledge: Making Sexuality for YouTube. In M. Valdur, 2020. Life and Abortion: The Post-Biopolitics of Reproductive Health in Ulaanbaatar, Mongolia. Ph.D. Unigrafia: University of Helsinki, pp. 124-155. | ||||||||
5 | Linden, Kenneth. “Animals, Socialism, and Continuity: Wolf Hunting in the Mongolian People’s Republic.” Inner Asia, 2021. Coming out in November. | ||||||||
6 | Pedersen, M. A., 2011. Chapter 1. Shamanic states. Not quite shamans. Cornell University Press, pp. 42-80. | ||||||||
7 | Jensen, C. B., & Morita, A., 2012. Anthropology as critique of reality: A Japanese turn. Hau: Journal of Ethnographic Theory, 2(2), 358-370. | ||||||||
8 | Smith, M. J. (2020). Power of the People’s Parties and a post-Soviet Parliament: Regional infrastructural, economic, and ethnic networks of power in contemporary Mongolia. Journal of Eurasian Studies, 11(2), 107-116. | ||||||||
9 | Yang, M. M. H. (1989). The gift economy and state power in China. Comparative Studies in Society and History, 31(1), 25-54. | ||||||||
10 | Greenhalgh, S. (2003). Planned births, unplanned persons: "Population" in the making of Chinese modernity. American ethnologist, 30(2), 196-215. | ||||||||
11 | Kleinman, A. (1980). Patients and healers in the context of culture. University of California press. | ||||||||
12 | Ong, A. (1999). Flexible citizenship: The cultural logics of transnationality. Duke University Press. | ||||||||
13 | Ikeuchi, S., 2020. Jesus Loves Japan. Stanford University Press. |