Pārlekt uz galveno saturu

Ekonomikas un uzņēmējdarbības pamati

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.11.2022 09:35:53
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_012LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Ekonomika; Ekonomikas teorijaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Uldis Drišļuks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Saskarsme, datorzinības.
Mērķis:
Veidot izpratni, sniegt teorētiskas, praktiski pielietojamas zināšanas par uzņēmējdarbības veidiem, sniegt izpratni par uzņēmējdarbības būtību un formām, mārketinga aktivitātēm un vadīšanas pamatiem, uzņēmuma darbības analīzes un plānošanas principiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ekonomikas un uzņēmējdarbības pamatjēdzieni.Lekcijas1.00auditorija
2Ekonomiskā politika. Latvijas ekonomiskā sistēma. Uzņēmējdarbības loma tautsaimniecības attīstībā. Uzņēmējdarbības būtība un funkcijas.Lekcijas1.00auditorija
3Uzņēmējdarbības formas. Komerclikums, tiesiskie aspekti. Uzņēmējdarbības reģistrācija.Lekcijas1.00auditorija
4Vadīšanas būtība, lēmumu pieņemšana, vadīšanas funkcijas, līmeņi un stili. Iekšējās un ārējās vides ietekme uz uzņēmējdarbību.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Biznesa plāna saturs, tā izstrāde. Produkta vai pakalpojuma apraksts. Tirgus situācijas un konkurentu analīze. Mārketinga plāna izstrāde. Nepieciešamo tehnisko un cilvēkresursu apraksts.Nodarbības1.00auditorija
6Biznesa plāna saturs, tā izstrāde. Sagatavot un prezentēt biznesa plānu.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju kursa īstenošanas laikā studējošie patstāvīgi, ārpus lekcijām, papildus studē literatūru par atbilstošām tēmām, kuras tiek apskatītas lekcijās un nodarbībās. Pēc tam nodarbībās studenti kārto ieskaiti, lai pārliecinātos par apgūtajām zināšanām.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu līdzdarbība nodarbībās 30% un metodikas ievērošana patstāvīgajos darbos 20% , spēja patstāvīgi veidot dažāda veida dokumentu paraugus 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc studiju kursa apguves studējošie spēs izskaidrot pamata jēdzienus un terminoloģiju ekonomikā. Spēs izprast uzņēmējdarbības pamatjēdzienus, formas, definēt uzņēmuma dibināšanas principus un reģistrācijas kārtību, izskaidrot uzņēmuma vadības būtību, biznesa plānu saturu un nepieciešamību. Izskaidrot tirgus nozīmi ekonomikā un atšķirt dažādus tirgus veidus, kā arī ekonomikas cikliskās attīstības cēloņus un sociāli ekonomiskās sekas.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs orientēties Latvijas tautsaimniecības attīstības pamatrādītājos, izskaidrot uzņēmējdarbības un lietvedības lomu uzņēmumā. Spēs diskutēt un orientēties Latvijas nodokļu un nodevu sistēmā. Pieņemt lēmumus, kas ietekmē uzņēmējdarbību, tās efektīvu realizāciju, kā arī plānot un analizēt uzņēmuma galvenos finanšu plūsmas rādītājus.
Kompetences:Pēc studiju kursa apguves studējošie spēs izmantot pamatzināšanas par reglamentējošiem normatīvajiem aktiem Latvijā, dokumenta juridisko spēku, tā noformēšanu un lietošanu. Izmantot mārketingu uzņēmuma saimniecisko procesu veicināšanā. Spriest par efektīvākajiem vadības stiliem veiksmīgā uzņēmējdarbībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Forands I. „Biznesa vadības tehnoloģijas” R.: Latvijas Izglītības fonds, 2004
2Jakovļevs P. Ekonomikas uzdevumi un lietišķās spēles. – R.: RaKa, 2004
3Kumerdanka A. Biznesa ekonomiskie pamati. 2009
4Ņešpors V. Ievads ekonomikā. – R.: Multineo, 2008
5Projektu vadīšanas rokasgrāmata. – R.: Dienas Bizness, 2003
Papildu literatūra
1Ņešpors V. Ievads Mimikro-ekonomikas teorijā. – R.: Kamane, 2003
2Reņģe V. Mūsdienu organizāciju psiholoģija. – R.: 2007, Zvaigzne ABC, 2007.
3Uzulāns J. Projektu vadīšana mūsdienu apstākļos. – R.: Drukātava, 2007.
4Laķis P. Socioloģija. Ievads socioloģijā,- Rīga: Zvaigzne ABC, 2002.
5Socioloģija Latvijā / sastādītājs un zinātniskais redaktors Tālis Tisenkopfs. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2010.
6Ozolzīle G. Socioloģija : Rīga : Biznesa vadības koledža, 2009.,
7Auziņa R. Personības psiholoģija. Lekciju kurss. – R, Banku Augstskola, 2008.
8Ābele, A. Vispārīgā psiholoģija. Lekciju kurss. – R. LSPA, 2000.
9The sociology of health and illness : edited by Michael Bury and Jonathan Gabe. London ;New York : Routledge, 2004.
10Sociology as applied to medicine / edited by Graham Scambler. 6th ed. Edinburgh [etc.] : Saunders/Elsevier, 2008.
Citi informācijas avoti
1Bibliotēkā pieejamās zinātniskās adtu bāzes
2http: // www. linc.lv
3http: // www. kis.gov.lv
4http: // www. km.gov.lv
5http: // www. vvk.lv