Pārlekt uz galveno saturu

Medicīnas terminoloģija angļu valodā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.07.2023 08:59:53
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_654LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Dagnija Deimante
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu valodas zināšanas vidusskolas kursa programmas apjomā (B1 – C1).
Mērķis:
Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē; veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisku lietošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mediķa profesija Latvijā un ārvalstīsLekcijas1.00auditorija
2Medicīnas specialitātesLekcijas1.00auditorija
3Izglītības iespējas Latvijā un ārzemēsLekcijas1.00auditorija
4Ārsta palīga specialitāteLekcijas1.00auditorija
5Ārsta palīga specialitāte. Pieteikšanās darbā. Komunikācija ar ārstniecības personālu, pacientiem, viņu radiniekiemNodarbības2.00auditorija
6Medicīniskās dokumentācijas noformēšanaNodarbības2.00auditorija
7Biežāk sastopamās slimībasNodarbības2.00auditorija
8Ārsta palīga ētika. Problēmsituāciju risināšanaNodarbības2.00auditorija
9Konsultāciju noriseNodarbības2.00auditorija
10Darbs slimnīcā. AprīkojumsNodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Katru nedēļu studenti sagatavo vienu tēmu no mācību grāmatas, lasot tekstus (arī katrai nodaļai pievienoto papildtekstu un tekstus no citiem avotiem), izpildot rakstiskos uzdevumus, sistematizējot jaunos terminus. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
• aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte (10%); • prezentācija, atbilstoši kursa tēmai (10%); • kontroldarbi – apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaude (10%); • kursa beigās prezentācija, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un tās praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums un runas prasmes (20%); Eksāmens, kurā tiek pārbaudītas studentu lasīšanas un runāšanas prasmes, kā arī medīcīnisko terminu zināšanas (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: • atpazīs profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos; • nosauks medicīnas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • aprakstīs dažādas ar pacientu aprūpi saistītas problēmas, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: atlasīt un pareizi izmantot terminoloģiju mutvārdu saziņai un rakstos medicīnas jomā, izmantot piemērotus valodas izteiksmes līdzekļus, lai paustu savu viedokli gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā.
Kompetences:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās ar dažādu vecumu pacientiem atkarībā no pacientu veselības problēmām, gan arī slimnīcu/poliklīniku vidē dažādās situācijās.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Oxford English for Careers: Nursing 1; Nursing 2. Oxford University Press, 2012
Papildu literatūra
1Cambridge Professional English: English for Nursing Pre-Intermediate. by Virginia Allum and Patricia McGarr. Cambridge University Press, 2011
Citi informācijas avoti
1www.medicinenet.com/
2www.naturalnews.com/medicine.html