.
Aktualitātes otorinolaringoloģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:24.04.2023 09:16:58
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | ORLK_003 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Otorinolaringoloģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Gunta Sumeraga | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Otorinolaringoloģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Pilsoņu iela 13, VSIA P.Stradiņa KUS, 23.korpuss, otorinokatrsu[pnkts]lv, +371 67615148 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas otorinolaringoloģijā, farmakoloģijā, imunoloģijā, radioloģijā, anatomijā, fizioloģijā, morfoloģijā, patoloģijā, onkoloģijā un ķirurģijā. | ||||||||
Mērķis: | Zināšanu un praktisko iemaņu padziļināta apgūšana, kura balstīta uz zinātniski pamatotu pieeju ausu, kakla un deguna slimību diagnostikā un ārstēšanā. Apgūt diferenciāldiagnostiku pamatojoties uz dažādu ausu, kakla, deguna simptomu interpretāciju. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | ORL un sistēmas saslimšanu, retu audzēju diferenciāla diagnoze pieaugušajiem. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | ORL un sistēmas saslimšanu, retu audzēju diferenciāla diagnoze bērniem. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Klīnisko gadījumu analīze bērnu otorinolaringoloģijā. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
4 | Klīnisko gadījumu analīze galvas un kakla onkoloģijā. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
5 | Klīnisko gadījumu analīze vispārīgajā pieagušo otorinolaringoloģijā. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Klīnisko gadījumu analīze bērnu otorinolaringoloģijā. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | Klīnisko gadījumu analīze galvas un kakla onkoloģijā. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
8 | Klīnisko gadījumu analīze vispārīgajā pieaugušo otorinolaringoloģijā. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
9 | Noslēguma nodarbība, klīnisko gadījumu prezentācijas (demonstrē studenti), analīze, diskusijas. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošais gatavojas nodarbībām, atkārtojot teorētiskās zināšanas no vispārīgās otorinolaringoloģijas kursa. Uz pēdējo nodarbību sagatavo prezentāciju (maksimums 10 slaidu) par, viņaprāt, interesantāko no pacientiem, kuri ir apskatīti un izmeklēti visa cikla laikā jebkurā no klīniskajām bāzēm. Prezentācijā ietver vispārīgus pacienta datus, anamnēzi, diagnozi, izmeklējumu plānu, diferenciāldiagnozi, ārstēšanas plānu, teorētisko izmeklējumu un ārstēšanas plāna pamatojumu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Katras nodarbības laikā katrs students tiek vērtēts individuāli ar atzīmi 10 baļļu sistēmā, ņemot vērā studenta iesaistīšanos un aktivitāti nodarbībā, un zināšanas, kuras viņš/viņa demonstrē. Kritēriji: • studējošais ir ieradies laikus uz nodarbību, • studējošais ir atbilstošā apģērbā (balts halāts, maiņas apavi) • aktīvi iesaistījies diskusijās, pacienta izmeklēšanā un/vai klīnisko gadījumu analīzē, pareizi atbildējis uz pasniedzēja uzdotajiem jautājumiem, spējis pamatot savu viedokli. 2) 8. semestra pēdējā nodarbībā jādemonstrē patstāvīgi sagatavota prezentācija par kādu no klīniskajiem gadījumiem, kurš ir redzēts kursa laikā. Studentam ir jābūt spējīgam sniegt skaidrojumu savam izmeklējuma un ārstēšanas plānam, jāspēj pamatoti aizstāvēt savs viedoklis (tiek vērtēts ar atzīmi 10 baļļu sistēmā). Gala vērtējums: Katra semestra beigās un visa kursa beigās katrs students saņem gala vērtējumu 10 baļļu sistēmā. 1. Gala vērtējumu 7. semestrī veido vidējā atzīme no individuālajiem vērtējumiem nodarbības laikā. 2. Gala vērtējumu 8.semestrī veido vidējā atzīme no individuālajiem vērtējumiem nodarbības laikā. 3. Visa kursa gala vērtējumu veido gala vērtējums par 7. un 8. semestri un klīniskā gadījuma prezentācijā iegūtā atzīmē (attiecīgi 25%, 25% un 50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti iegūst padziļinātas zināšanas otorinolaringoloģijā, dažādu otorinolaringoloģijas simptomu un sindromu diferenciāldiagnostikā, izprot saistību starp sistēmas saslimšanām un to izpausmēm augšējos elpceļos, dzirdes un līdzsvara orgānos. | ||||||||
Prasmes: | Padziļināti izmeklē pacientu un atpazīst dažādus otorinolaringoloģiskus simptomus, interpretē tos, to nozīmi slimības diagnostikā. Sastāda ārstēšanas plānu. Izvērtē, kad nepieciešama ķirurģiska, kad nepieciešama konservatīva ārstēšana. | ||||||||
Kompetences: | Atpazīst simptomus, izvērtē to nozīmi diagnozes uzstādīšanā, diferenciāldiagnozē. Sistēmisku slimību izpausmju, klīniskās nozīmības novērtēšanu augšējos elpceļos, dzirdes un līdzsvara sistēmā. Sastāda un realizē izmeklēšanas, ķirurģiskās un medikamentozās terapijas plānu pacientientiem ar dažādām ausu, kakla, deguna slimībām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Cummings Otolaryngology. 6th Edition | ||||||||
2 | Cummings Pediatric Otolaryngology | ||||||||
3 | Caffey's Pediatric Diagnostic Imaging. BOOK CHAPTER Upper Airway Disease. Bernard F. Laya and Edward Y. Lee Caffey's Pediatric Diagnostic Imaging, 51, 476-485.e3 | ||||||||
4 | BOOK CHAPTER Orbit Infection and Inflammation. Benita Tamrazi Caffey's Pediatric Diagnostic Imaging, 6, 38-43.e3 | ||||||||
5 | BOOK CHAPTER Larynx and Hypopharynx Cancer | ||||||||
6 | BOOK CHAPTER Sarcoidosis | ||||||||
7 | BOOK CHAPTER Cystic Fibrosis | ||||||||
8 | BOOK CHAPTER Anterior Triangle of the Neck | ||||||||
9 | BOOK CHAPTER Posterior Triangle of the Neck and Deep Neck | ||||||||
10 | BOOK CHAPTER Introduction to the Head and Neck | ||||||||
11 | BOOK CHAPTER Parotid, Temporal, and Pterygopalatine Region | ||||||||
12 | BOOK CHAPTER Ear | ||||||||
13 | BOOK CHAPTER Orbit | ||||||||
14 | BOOK CHAPTER Nasal Regio | ||||||||
15 | BOOK CHAPTER Oral Region | ||||||||
16 | BOOK CHAPTER Pharynx and Larynx | ||||||||
17 | BOOK CHAPTER Submandibular Region | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | BOOK CHAPTER Benign Brain Tumors: Meningiomas and Vestibular Schwannomas | ||||||||
2 | BOOK CHAPTER Nasopharyngeal Carcinoma | ||||||||
3 | BOOK CHAPTER Oropharyngeal Cancer | ||||||||
4 | BOOK CHAPTER Unknown Head and Neck Primary Site | ||||||||
5 | BOOK CHAPTER Relapsing polychondritis | ||||||||
6 | BOOK Basic Immunology: Functions and Disorders of the Immune System. 6th Edition | ||||||||
7 | BOOK Blood and Bone Marrow Pathology. 2nd Edition | ||||||||
8 | Diagnostic Histopathology of Tumors. 4th Edition | ||||||||
9 | Dizziness and Vertigo Across the Lifespan | ||||||||
10 | Early Diagnosis and Treatment of Cancer: Head and Neck Cancer. 1st Edition | ||||||||
11 | BOOK ENT Secrets. 4th Edition |