Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rehabilitācijas katedra
ECTS:6
Kursa vadītājs:Unda Avota
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna

Mērķis

Studiju kursa mērķis ir sagatavot studentus terapeitisku, drošu un radošu grupu nodarbību vadīšanai ergoterapijas praksēs, kas ietver grupu plānošanu, vadīšanu, izvērtēšanu un dokumentēšanu, kā arī spēju demonstrēt grupas vadīšanai nepieciešamās attieksmes un uzvedību. Kursa mērķis ir attīstīt studentu radošo domāšanu un problēmrisināšanas prasmes, kas nepieciešamas gan terapeitisku grupu nodarbību vadīšanā, gan darbā ar individuāliem klientiem.

Priekšzināšanas

Konceptuālajos prakses modeļos, psiholoģijā, nodarbē un kultūrvidē.

Rezultāti

Zināšanas

1.Skaidro grupu darba nozīmi ergoterapijas praksē, identificē grupas darba priekšrocības un ierobežojumus, potenciālos riskus, mērķa auditoriju grupas nodarbībām
Uzskaita grupu nodarbību veidus (tipus), atpazīst un spēj nosaukt grupu nodarbību struktūrelementus, skaidro normas un noteikumus grupā.
Atšķir grupas modeļus un skaidro grupas dinamiku, identificē terapeitiskos faktorus grupā.
Skaidro ergoterapeitam nepieciešamās īpašības, prasmes, attieksmes un vērtības, lai efektīvi spētu vadīt grupu darbu.
Nosauc un skaidro teorijas un terapeitiskas metodes, ko iespējams pielietot grupu darbā.
Nosauc un raksturo radošo aktivitāšu veidus, skaidro tos multikulturālā kontekstā, apraksta radošo aktivitāšu un radošuma nozīmi ergoterapijā, ietekmi uz pacienta/klienta atveseļošanos.
Identificē un apraksta Dizaina domāšanas soļus, skaidro dizaina domāšanas soļu izmantošanas iespējas rehabilitācijā.

Prasmes

1.Veido terapeitisku grupas nodarbību dokumentāciju, uzstāda mērķus, izvirza uzdevumus, analizē un novērtē grupas procesu un dinamiku.
Pamato radošo aktivitāšu pielietošanu ergoterapijas procesā, salīdzina aktivitāšu grūtības pakāpes, paredz nepieciešamos resursus, modificē aktivitātes, atbilstoši pacienta/klienta vajadzībām.
Demonstrē grupas vadīšanai nepieciešamās komunikācijas un fasilitācijas prasmes.
Novērtē radošo aktivitāšu ietekmi uz dažāda vecuma pacientu/klientu grupām funkcionēšanas traucējumiem, izmantojot ergoterapijas novērtēšanas metodes.
Pielieto dizaina domāšanas soļus problēmsituāciju izvērtēšanai un risinājumu atklāšanai darbā ar individuāliem pacientiem/klientiem.

Kompetences

1.Plāno, organizē, vada un novērtē terapeitiskas grupas nodarbības, kas ir drošas, mērķtiecīgas, radošas un atbilstošas pacientu/klientu izvirzītajiem mērķiem.
Adaptē vidi, nodarbes, metodes un vadības stilu, atbilstoši grupas dalībnieku vajadzībām.
Integrē zināšanas un prasmes par teorijām un metodēm grupu darba īstenošanā, dažādām pacientu/klientu mērķa grupām.
Piedāvā risinājumus kompleksām problēmām, kas izstrādāti, balstoties uz Dizaina domāšanas soļiem.