Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Rezidentūras nodaļa
ECTS:3
Kursa vadītājs:Gunta Tīcmane
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:3. cikla (Doktora)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Anatomija; Klīniskā medicīna

Mērķis

Sniegt zināšanas par psihosomatisko traucējumu etiopatoģenēzi, diagnostiku, diferenciāldiagnostiku un ārstēšanas iespējām; par cilvēka psihiskās un somatiskās veselības saistību ar emocionālo stāvokli ģimenē un ģimenes locekļu psihisko veselību; par terapeitiskajiem faktoriem ārsta - pacienta attiecībās un dot pamatzināšanas par medicīnā izmantotajiem psihoterapijas veidiem.

Rezultāti

Zināšanas

1.Izpratne par biopsihosociālo un biopsihopatoloģiskās ievainojamības modeli medicīnā, zināšanas par psihosomatisko traucējumu etiopatoģenēzi, diagnostiku, diferenciāldiagnostiku; priekšstatu par psihiskās veselības kritērijiem,
zināšanas par funkcionālām un disfunkcionālām jeb psihosomatiskām ģimenēm un somatizāciju veicinošiem faktoriem tajās;
- par fenomena „ārsts pats vislabākās zāles” veidošanas mehānismiem un būtību, iepazīstinot ar jaunākajām teorijām (afektu teorija u.c.),
- pamatzināšanas medicīniskās psihoterapijas veidos.
- psihosomatisko traucējumu etiopatoģenēze, diagnostika,
- diferenciāldiagnostikas pamatjautājumi,
- psihosomatisko traucējumu un slimību psihoterapeitiskās ārstēšanas iespējas, terapeitiskie faktori ārsta-pacienta attiecībās, medicīniskās psihoterapijas veidi, to klasifikācija.

Prasmes

1.• analizēt klīniskos gadījumus un izvērtēt situācijas, kad nepieciešama ārsta psihoterapeita konsultācija,
• psihosomatiskās anamnēzes ievākšana pieciem pacientiem un tās analīze
• psihosomatisko traucējumu diagnostika un diferenciāldiagnostika,
• pamatiemaņas atbalsta psihoterapijā.
- māka uztvert un strādāt ar pacientu kā bio-psiho-sociālu būtni,
- zināšanas un māka interpretēt un izmantot diagnostikas un ārstēšanas procesā iegūto informāciju par pacientu kultūras un etniskajām īpatnībām,
- zināšanas, kā izmantot pacienta pieredzi, vēlmes, uzticību ārstam veselības aprūpes procesā,
- zināšanas un izpratne par holistisko aprūpes principu un tā pielietošanu ģimenes medicīnā.

Kompetences

1.Iegūtās kompetences ļauj pamatot lēmumus, nepieciešamības gadījumā veikt papildus analīzi:
- Spēj izskaidrot apkārtējās vides pārmaiņu ietekmi uz slimību izplatību populācijā, izprast profilaktisko, diagnostisko un terapeitisko metožu pielietošanu šajā aspektā.
Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas:
- Zināšanas un izpratne speciālajās disciplīnās.